چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
برنامه‌های جدی برای جشنواره شعر فجر تدارک دیده شده است

قم - دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از تدارک برنامه‌های جدی برای جشنواره شعر فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، علیرضا قزوه در محفل ادبی طنز که در سالن اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، با اشاره به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: این دومین برنامه از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر است که در قم با همکاری محفل شعر قمپز برگزار می‌شود. دیروز افتتاحیه پوستر این دوره از جشنواره در استان گیلان و شهر رشت برگزار شد.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با بیان اینکه مردم در این دوره از جشنواره حق رای خواهند داشت، گفت: به عزیزان مژده می‌دهم که برنامه‌های جدی بیشتری برای جشنواره شعر فجر تدارک دیده شده است و در تلویزیون پخش خواهد شد.

قزوه بیان کرد: دور نهایی از محفل‌های شعر طنز هیجدهمین دوره، شاعران طنز با هم رقابت خواهند کرد که دست کم جایزه بالای ۱۰۰ میلیون برای افراد نهایی در نظر گرفته شده است.

این شاعر پیشکسوت تصریح کرد: می‌خواهیم این جشنواره را بیشتر معرفی کنیم و شعر در زندگی مردم نقش بیشتری داشته باشد. اگرچه طنز به ادبیات این مملکت در موضوعات مختلف ادای دین کرده است و مردم با طنز ارتباط خوبی پیدا کرده‌اند و فضای جامعه به سوی طنز هم رفته است.

عباس احمدی دبیر محفل طنز قمپز قم، گفت: شصت و یکمین محفل طنز قمپز استان قم مقارن شده با هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر که دبیرخانه جشنواره زحمت کردند و محفل طنزشان را در قم برگزار کردند. مناسب است از اداره کل کتابخانه‌های استان قم، حوزه هنری، تلویزیون اینترنتی کتاب، جشنواره شعر فجر، خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ تشکر کنیم.

برنامه‌های جدی برای جشنواره شعر فجر تدارک دیده شده است

احمدی افزود: امیدوارم این همه سالن که در قم وجود دارد در اختیار هنرمندان قرار بگیرد چرا که همیشه با کمبود جا برای قمپوزیون مواجهیم. از کتابخانه‌های استان قم که همیشه این فضا را در اختیار ما قرار می‌دهد، تشکر می‌کنم.

قمپز تراز شعر ایران است

ناصر فیض شاعر کشور گفت: قمپز یکی از بهترین جلسات شعر طنز کشور است و تراز شعر ایران است. این محفل بسیار امتیاز دارد و این جلسه نسبت به جاهای دیگر از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد: متولی محفل قمپز کسانی هستند که در حوزه طنز در کشور جایگاه ملی دارند. در حوزه طنز آقای عباس احمدی قبل از اینکه کار طنز انجام دهد در عالم شعر خودش را ثابت کرده است و از ناتوانی سراغ طنز نیامده است.

این شاعر، اضافه کرد: به همین دلیل وی موفق‌تر از خیلی طنزپردازهای دیگر است. خیلی خوشحالم که قمپوزیون باعث شدند این اتفاق در کشور و قم بیفتد.

وی بیان کرد: درباره قزویات این این نکته را بگویم که شعر به اسم من تمام شد اما قبل از اینکه من این شعر را بگویم دو سه نفر مثل آقای جعفری و مهدی‌نژاد این کار را کرده بودند منتها زمانی که من آن را خواندم بیشتر دیده شد.

به گزارش ایبنا؛ شصت‌ویکمین محفل ادبی طنز قمپز قم همراه با هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور علیرضا قزوه، ناصر فیض، سعید بیابانکی، امید مهدی‌نژاد، عباس احمدی، حسین صادقی، محمدحسین مهدویان، سید محمد حسینی، سیدجواد میرصفی، نوراسادات نمایی و علی بهاری برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط