سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
انجمن‌ها در تداوم حیات فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه انجمن‌ها موتور پیشران امور در همه زمینه‌ها هستند، افزود: تداوم حیات فرهنگی هر جامعه وابسته به فعالیت‌های انجمن‌های فرهنگی هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد روز سه‌شنبه در مراسم معارفه مسئول انجمن ادبی لرستان گفت: این انجمن یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های لرستان است که در دهه ۶۰ بهترین فعالیت خود را با حضور بزرگان ادبیات این استان داشته است و اینک همان بزرگان هسته اولیه انجمن ادبی را در کنار جوانان تشکیل داده‌اند و انتخابات انجمن به زودی برگزار می‌شود که فعالیت‌های ادبی و تولیدی خود را در قالب انجمن ادامه دهند.

اهتمام دولت سیزدهم در جذب و رویش‌های جدید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در جذب و شناسایی رویش‌های جدید اهتمام جدی دارد، افزود: تداوم حیات فرهنگی هر جامعه وابسته به فعالیت‌های انجمن‌های فرهنگی هنری است.

وی با بیان اینکه انجمن‌ها موتور پیشران امور در همه زمینه‌ها هستند، ادامه داد: شرط اساسی در این زمینه ساختار مناسب و ریل‌گذاری درست برای فعالیت‌های همدلانه و همسو است و در این صورت با هم‌افزایی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

روانشاد با بیان اینکه برای تولید و بازتولید فرهنگ در استان باید موانع و عوامل بازدارنده را شناسایی و رفع کنیم، افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان در استان برای تولید آثار فاخر و جدید باید این استعدادها شناسایی شوند.

انجمن ادبی در لرستان یکی از مهم‌ترین انجمن‌های فرهنگی و هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان انجمن ادبی در این استان را یکی از مهم‌ترین انجمن‌های فرهنگی هنری برشمرد و افزود: با توجه به اینکه استان لرستان از تاریخ و تمدن غنی ادبی برخوردار است، نقش انجمن ادبی می‌تواند در استان تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به ادبیات و فرهنگ غنی لرستان گفت: ارتقای انجمن ادبی در این دوره مدیریتی یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌هاست.

یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن ادبی، ترویج کتاب و کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن ادبی ترویج کتاب و کتابخوانی است گفت: معرفی کتاب‌های نویسندگان بومی و موضوعات مربوط به لرستان باید از برنامه‌های این انجمن باشد.

انجمن ادبی می‌تواند زمینه‌ساز ظهور چهره‌های جدید ادبی در استان باشد

روانشاد با اشاره به اینکه این انجمن می‌تواند زمینه ظهور چهره‌های جدید ادبی را فراهم کند، افزود: شناسایی نوقلمان و ارتقای دانش فنی انجمن، تولیدات ادبی در استان را شناسایی و پرورش دهد.

جذب حمایت‌های وزارت ارشاد و مراکز فرهنگی را برای نویسندگان از برنامه‌های انجمن ادبی لرستان باشد

روانشاد به برخی از اهداف و برنامه‌هایی که انجمن ادبی در لرستان باید دنبال کند اشاره کرد و افزود: شناسایی و کشف استعدادهای جوانان، نقد، بررسی و معرفی آثار نویسندگان، بالا بردن کیفیت آثار، معرفی صاحبان قلم به رسانه‌ها، همت در تولید آثار جدید، تحلیل آثار بزرگان ادبیات لرستان، جذب حمایت‌های وزارت ارشاد و مراکز فرهنگی را برای نویسندگان اجرای برنامه‌های حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی، برگزاری محافل ادبی هفتگی و ماهانه، از جمله این برنامه‌ها هستند.

اهمیت نقش انجمن ادبی لرستان در حفظ هویت زبان محلی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تلاش به منظور تقویت و حفظ زبان و گویش محلی استان را مهم‌ترین هدف انجمن ادبی در لرستان عنوان کرد و افزود: زبان و گویش محلی لرستان سرچشمه و گنجینه غنی در استان است که گاهی مغفول مانده و باید از سوی این انجمن به ویژه برای نسل جوان و نوجوان تقویت شود.

به گزارش ایبنا، در این مراسم عزت‌اله چنگایی به عنوان مسئول جدید انجمن ادبی لرستان معرفی شد.

چنگایی از پیشکسوتان حوزه فرهنگ و مطبوعات لرستان است.

وی که از پایه‌گذاران شعر انقلابی در استان است در سال ۱۳۹۶ به عنوان چهره هنر انقلاب این استان معرفی شد و هم‌اکنون نیز مدیرمسئولی هفته نامه بامداد لرستان را برعهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها