جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
وظیفه وزارت فرهنگ برای محوریت مکتب اسلام و شهدا در تولیدات فرهنگی و هنری

یزد - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ماموریت‌های فرهنگی در مسیر ایثار و شهادت گفت: موظفیم مبانی و مکتب اسلام، قرآن و عترت و شهدا را در رأس تولیدات فرهنگی و هنری قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمد مهدی اسماعیلی جمعه شب در مراسم یادواره بزرگ شهیدان حاج قاسم سلیمانی، میرزامهدی علیمحمدی و مهدی فتوحی اردکانی در مسجد حضرت سجاد (ع) شهرستان اردکان گفت: این شهرستان مهد علمای بزرگی همچون آیت الله خاتمی است که جزو شخصیت‌های تأثیرگذار و مورد تمجید و علاقه وافر امام راحل (ره) بوده‌اند.

وی افزود: امروز کشور عزیز ما با نام و یاد شهدا در حال نورافشانی و برافراشتن پرچم مقاومت در نظام جهانی است و به برکت خون‌های مطهری که پای این انقلاب بزرگ ریخته شده، جمهوری اسلامی در یک موقعیت ممتاز قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فرزندان مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق و یمن قهرمان خواب را از چشمان استکبار جهانی ربوده‌اند و مردم مقاوم غزه بعد از مقاومت بی‌نظیر نزدیک به ۱۰۰ روزه در مقابل دشمن خون‌ریز وحشی همچنان‌ایستاده‌اند و با وجود شهادت بیش از ۲۲ هزار نفر همچنان‌ایستادگی می‌کنند که این‌ها از برکات پرچم مقاومت از امام (ره) در این سرزمین است.

اسماعیلی بیان کرد: فرزندان یمن تمامی معادلات منطقه را به هم ریخته‌اند و اگرچه استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس به صورت مستقیم وارد جنگ با یمن شده‌اند و در سوریه و عراق به جنایت می‌پردازند اما این فرزندان مقاومت در مقابل آنهاایستاده‌اند.

وی گفت: روزی بعد از اشغال افغانستان و عراق، آمریکایی‌ها می‌خواستند با نام دموکراسی جعلی مرزهای جغرافیایی و سیاسی را تغییر دهند که شکست خوردند و با وجود هزینه‌های میلیارد دلاری باز هم مفتضحانه از افغانستان فرار کردند که این‌ها همه دستاوردهای بزرگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دشمن صهیونیستی امروز آرامش خود را از دست داده و فرزندان مقاومت در غزه رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده‌اند که این‌ها همه از خون‌های مطهر شهدا بوده که پای درختان انقلاب ریخته شده است.

اسماعیلی ادامه داد: کشور عزیز ما آماج توطئه‌های دشمنان بوده است و در این مدت روزی بر ما نگذشته جز اینکه با دشمن در حال ستیز بوده‌ایم.

وی گفت: دشمنان سال گذشته به دنبال ایجاد شکاف و دو قطبی‌سازی و دو دستگی در جامعه ما بودند و همه لشکر رسانه‌ای و دلارهای کثیف خود را پشت سر فتنه قرار دادند اما مردم و جوانان انقلابی که روزهای انقلاب را ندیده بودند در صحنه‌ایستادند و خون پاک خود را نثار کردند تا پرچم انقلاب همچنان در بلندای تاریخ با اقتدار به احتزاز خود ادامه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز مجلس واحدی برای دو شهیدی گرفته‌ایم که از نسل اول و سوم انقلاب بوده‌اند و این نشان از نهضت امام (ره) است که امروز ۶۰ ساله شده است.

اسماعیلی گفت: ما در فوت افراد تسلیت عرض می‌کنیم ولی در شهادت تبریک را به آن اضافه می‌کنیم زیرا شهید به مقام عالی رسیده و در ملکوت اعلی و در جوار ائمه (ع) قرار می‌گیرد.

وی گفت: این شهدایی که در سال گذشته پای ولی امر مسلمین‌ایستادند و مجاهدت کردند این‌ها پرورش یافتگان دهه‌های بعد از انقلاب اسلامی هستند و بسیارامیدواریم که فرزندان این نسل پرچم انقلاب را به رهبری امام (ره) پرچم را به صاحب اصلی آن برساند.

اسماعیلی بیان کرد: ما در دولت انقلابی وظیفه خود می‌دانیم که در کنار کار و خدمت صادقانه با افتخار لباس نوکری مردم را پوشیده‌ایم و در کنار همه تلاش‌ها ماموریت فرهنگی خود را احیای نام شهدا و استفاده از تمامی ابزارهای فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ شهادت در جای جای کشور عزیزمان قرار دهیم.

وی افزود: همه ابزارهای فرهنگی و هنری باید در مسیر این هدف قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وقتی هنر ارزشمند است که حاوی پیام متعالی باشد زیرا این پیام شهادت، انسان ساز و جامعه ساز است و هر میزان فرزندان مقاومت به شهادت می‌رسند دایره بیداری ملت‌ها و امت‌ها بزرگتر می‌شود و ما موظفیم در رأس فعالیت‌های فرهنگی و هنری مبانی مکتب اسلام، قرآن و عترت شهدا را در صدر تولیدات فرهنگی و هنری قرار دهیم.

وی گفت: اکثر مردم ایران پای آرمان‌های امام (ره)، انقلاب و رهبری‌ایستاده‌اند و این مسیر را با قوت دنبال می‌کنند وامیدواریم در سفر آتی رئیس جمهور به استان گام‌های بلندتری برای آبادی و عمران استان برداشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط