جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
دومین دوره جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» فراخوان داد

قم - مدیر مؤسسه فرهنگی هنری «اندیشه و تمدّن شیعه» از فراخوان دومین دوره جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن اکبری شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به فراخوان دومین دوره جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» گفت: این جایزه سالانه در نکوداشت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی برگزار می‌شود.

اکبری شاهرودی، با بیان اهتمام ویژه آن مرجع به گسترش امر مهدویت، گفت: سال گذشته در آستانه نیمه شعبان، جشن بزرگ میلاد حضرت ولی‌عصر ارواح العالمین له الفداء و به مناسبت اولین سالگرد ارتحال مرجع ولایی، اوّلین فراخوان جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» را اعلام کردیم که الحمدلله با استقبال خوب نویسندگان همراه شد و سه اثر در این فراخوان، برگزیده شدند.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: با توجه به استقبال از اوّلین فراخوان و همزمان با سالگرد آن مرجع، برآن شدیم تا در دومین سالگرد ارتحال آن فقیه عظیم‌الشأن که بیشترین آثار ارزشمند مهدوی را به خود اختصاص داده‌اند، دومین فراخوان جایزه سالانه «گفتمان مهدویت» را اعلام کنیم.

مدیر این مؤسسه، با بیان اینکه سالیانه این جایزه را به صاحبان بهترین آثار مکتوب فرهنگی، ادبی و هنری در زمینه مباحث مهدوی، تقدیم خواهیم کرد، بیان نمود: از نویسندگان، پژوهشگران و پدیدآورندگان عزیز دعوت می‌شود تا آثار تولیدی خود را در گروه‌های «پژوهش‌های مهدوی»؛ «داستان بلند و رمان»؛ «مجموعه داستان کوتاه»؛ «مجموعه شعر مهدوی»، «مجموعه آثار مهدوی با محوریت کودکان» و «فیلمنامه بلند و کوتاه» به دبیرخانه این فراخوان ارسال کنند.

اکبری شاهرودی در ادامه بیان کرد: آثار ارسالی باید برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده باشد و در یکی از گروه‌های بالا قرار گیرد. همچنین امکان ارسال آثار در چند بخش وجود دارد.

وی افزود: علاقه‌مندان باید دو نسخه از آثار تولیدی خود را تا ۳۰ بهمن به دبیرخانه جایزه فرهنگی ادبی هنری «گفتمان مهدویت» به نشانی قم، کدپستی ۳۷۱۵۷۶۵۷۶۶؛ ارسال کنند تا ان‌شاء‌الله پس از بررسی آثار ارسالی توسط هیئت داوران، در ایام میلاد مسعود حضرت بقیه‌الله الأعظم، بهترین آثار، انتخاب و اسامی برگزیدگان اعلام شود و از آنها تجلیل گردد.

به گزارش ایبنا؛ نویسندگان، پژوهشگران و پدیدآورندگان می‌توانند برای راهنمایی بیشتر و اطلاع از شرائط شرکت در این فراخوان، با آی دی @andishetamaddoneshia در ایتا تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها