چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
حمایت از شاعران جوان در دستور کار است

کرمان- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: حمایت از شاعران آیینی فارسی‌زبان به ویژه شاعران جوان دردستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، سید مهدی میرتاج الدینی با اشاره به رونمایی پوستر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی رونمایی گفت: دبیر این جشنواره سید محمد جواد شرافت است.

وی تصریح کرد: زمان دریافت آثار تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ است، همچنین تاریخ برگزاری اختتامیه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه کرامت، بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان فارسی برگزار می‌شودد، ادامه داد: لذا از تمامی شاعران و علاقه‌مندان دعوت بعمل می‌آید آثار خود را طبق فراخوان، به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در راستای ترویج معارف دینی و رضوی و ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به بخش‌های جشنواره اظهار کرد: بخش‌های کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، رباعی) و…، نو (نیمایی، سپید) و …، ترانه برگزار خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: مقررات شرکت در جشنواره به این صورت است که اشعار نباید قبلاً در کنگره یا جشنواره شعر دیگری پذیرفته شده باشد برای ارائه‌دهندگان آثار، محدودیت سنّی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اطلاعات تماس دبیرخانه جشنواره گفت: تلفن تماس دبیرخانه ۳۱۲۲۵۲۸۶-۰۳۴ همچنین موبایل ۰۹۳۷۶۵۸۲۶۴۵ است که در پیام رسان ایتا فعال خواهد بود.

به گفته وی، ایمیل razavifestival.shf@gmail.com و نشانی دبیرخانه کرمان، خیابان شهید کامیاب (ابوحامد)، خیابان شهید رضوانی نژاد، ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند برای هر یک از موضوعات و قالب‌ها ۳ اثر (جمعاً ۹ اثر) به دبیرخانه ارسال نمایند، ارسال اثر از طریق سامانه ثبت‌نام، ایمیل و پیام‌رسان‌ها به منزله قبول تمامی مقررات جشنواره است.

این مسئول با اشاره به جوایز جشنواره خاطرنشان کرد: رتبه‌های برگزیده: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای هر یک از برگزیده‌ها (جمعا۶ نفر) و برای رتبه‌های شایسته تقدیر لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای هر یک از افراد منتخب (جمعاً ۶ نفر) خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها