چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
تقویت جبهه فلسطین از اولویت‌های مهم مرحوم پورکاظم بود

خوزستان -مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان گفت:تقویت جبهه فلسطین برای مرحوم پورکاظم مهم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مسعود حمیدی نژاد عصر چهارشنبه در بزرگداشت سید کاظم پور کاظم نویسنده خوزستانی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه جای همکار فرهنگی در بین ما خالی است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم پورکاظم درد شناسی این نویسنده است و با نگاهی به آثار وی درمی‌یابیم که در سال‌هایی که استان خوزستان مسئله داشته کتاب نوشته است.

حمیدی نژاد افزود: کتاب تاریخ جغرافیای خوزستان و جهاد عشایر عرب در چه سالی نوشته شد در سال‌های که استان با بحران مواجه بود همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار مردم خوزستان از جهاد عشایر عرب به عنوان یک حادثه تاریخی اشاره می‌کند، حادثه‌ای که کسی در آن سال‌ها نپرداخت و فراموش شده بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با مروری بر ایستادگی مردم خوزستان در برابر انگلیس عنوان کرد: به علت هجمه‌های سنگینی که تجزیه طلبان دنبال کردند، مردم استان خوزستان در مقابل ابرقدرت زمان خودشان انگلیس، ایستادند و این بعد اعتقادی بودن و مقاوم بودن مردم استان را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر ابعاد شخصیتی پورکاظم تصریح کرد: در سال‌های تجزیه‌طلبی و جدایی اقوام از سوی دشمنان نظام، این انسان فرهیخته توانست اتحاد بین اقوام را، با تجربه‌ای از زیست در قوم بختیاری و عرب دو نوع فرهنگ که در اصل و اساس به هم نزدیک و ریشه در یک دین و سرزمین دارند، به هم پیوند بزند.

وی با اشاره به دیگر ابعاد مذهبی پورکاظم بیان کرد: به مسائل اعتقادی و دینی توجه ویژه داشت و در برابر خدای خود خاضع و علما و مراجع دینی بسیار مورد توجه این نویسنده بود.

وی کمک به مردمان سرزمین فلسطین را از دیگر خدمات این نویسنده برشمرد و افزود: درسال‌هایی که فلسطین در وضعیت نامطلوب بود، سید کاظم هرچه هدیه می‌گرفت، مستقیم برای کمک به فلسطین می‌فرستاد و تقویت جبهه فلسطین برای وی مهم و یک انسان بصیر بیش از زمانه خود بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همه مردم خوزستان نسبت به بزرگان و مشاهیر خودشان نسبت به استان‌های دیگر کم کاری کردند و وظیفه ما آموزش و پرورش این بود که این نویسنده را در سطح ملی و بین‌المللی با این دغدغه‌مند ی مطرح کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این بزرگداشت بیان کرد: خوزستان در همه ادوار تاریخی انسان‌های بزرگی تربیت کرد که نقش بسزایی در فرهنگ دینی، اسلامی و هویت ملی داشته‌اند.

امین سپهریان با توضیح اینکه مفتخر در مراسم سومین سالروز پور کاظم ملقب به دهخدای ثانی هستیم، اظهار کرد: هنرمندان خوزستان باید با تولید فیلم و نمایش بتوانند شخصیت بزرگان استان را به جامعه هنری معرفی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط