دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کتاب «لکان؛ مرگ، زندگی و زبان» منتشر شد

کتاب «لکان؛ مرگ، زندگی و زبان» نوشته برژانت جزنی از سوی نشر هزاره سوم اندیشه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «لکان؛ مرگ، زندگی و زبان» با تمرکز بر بررسی‌های بالینی و فرهنگی در ۶ فصل موضوعاتی همچون ناخودآگاه فرویدی و سوژه لکانی، شکل‌گیری نشانگان، سوژگی و داستان‌های افسانه‌ای، روانکاوی و تشخیص بالینی، بدن و احساسات را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

جزنی در این کتاب تلاش دارد به پرسش‌هایی پاسخ گوید؛ اینکه ما به عنوان موجودی سخنگو، چه هستیم؟ چه چیزی ما را از دیدگاه روانکاوی به سوژه انسانی تبدیل می‌کند؟ آیا این احساسات و هیجانات هستند که ما را به انسان تبدیل می‌کنند؟ یا این ابداع فروید از ناخودآگاه بود که بین انسان و غیرانسان مرز کشید؟

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «برای هر سوژه، قبل از فراگیری زبان، اولین دیگری بزرگ، بدن خودش است. بدن اولین واقعیتی است که هر سوژه‌ای با آن مواجه می‌شود؛ جسمی که درد تولید می‌کند یا نیازهای خاصی را امر می‌کند و برنامه‌ای طبیعی برای بقا و رشد دارد و به عنوان واسطه‌ای ضروری برای تعامل با دیگران نیز محسوب می‌شود».

کتاب «لکان؛ مرگ، زندگی و زبان» توسط مهدی بوستانی ترجمه شده و نشر هزاره سوم اندیشه آن را در ۱۹۴ صفحه و به قیمت ۱۳۴ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط