پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
«دایره‌المعارف روانکاوی فروید ــ لکان» منتشر شد

«دایره‌المعارف روانکاوی فروید ــ لکان» به عنوان طرحی مقدماتی برای تدوین یک دایره‌المعارف جامع در حوزه روانکاوی از سوی نشر نی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «دایره‌المعارف روانکاوی فروید لکان» اثر کرامت‌الله موللی از سوی نشر نی منتشر شد. نویسنده در این کتاب نخست بر آن است تا شرایط ملی فرهنگی یک چنین پدیداری را به لحاظ تاریخی مورد تامل قرار داده در افق آن خاصه به نسبت مخدوش اصحاب قلم با امر خطیر زبان بپردازد. چرا که امروزه زبان فارسی مشوب به رابطه‌ای تصنعی و مملو از ترکیبات من‌درآوردی است که هم از زبان کوچه و بازار بدور افتاده و هم از زبان آباء و اجدادمان.

زبان کتاب که حاصل تحقیقات و تجارب حرفه‌ای نویسنده است، حاکی از آن است که مفاهیم روانکاوی را نمی‌توان به‌مثابه کالاهای لوکسی دانست که گویی مستقیماً از فرنگ وارد شده‌اند. حال‌آنکه روانکاوی طیّ طریقی است صادقانه که دور از هرگونه تمسک به عقل و خردی خشک و بی‌روح موجب آگاهی قلبی فرد نسبت به سرگذشت، معضلات روحی و حیات باطنی خود می‌شود.

کتاب حاضر طرحی است مقدّماتی جهت تدوین دایره‌المعارفی جامع‌تر که به مفاهیم روانکاوی پرداخته پیدایش، سوابق، تحوّل تاریخی و بخصوص وجه بالینی آنها را مورد مطالعه قرار دهد.

در پشت جلد کتاب آمده است: «روانکاوی امروزه در ایران همچو بازار شامی است که نمی‌توان در آن غثّ و سمین را از هم تشخیص داد. بسیارند که تحت نام روانکاو بیش از آنکه به آلام روحی دردمندان بپردازند به سوداگری مالی و امیال نازل خود نظر دارند».

کتاب «دایره‌المعارف روانکاوی فروید لکان» نوشته کرامت موللی توسط نشر نی در ۵۳۶ صفحه و قیمت ۴۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط