شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
همدان‌پژوه پیشکسوت تجلیل شد

همدان - با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان و مدیر بنیاد ایران شناسی شعبه همدان از همدان‌پژوه پیشکسوت، علیرضا ذکاوتی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر شنبه با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، مدیر بنیاد ایران شناسی شعبه همدان از همدان‌پژوه پیشکسوت، علیرضا ذکاوتی به پاس یک عمر پژوهش در حوزه ادبیات فارسی و عرفان اسلامی تجلیل شد.

علی ذکاوتی قراگوزلو زاده ۱۵ فروردین ۱۳۳۰ در همدان، محقق، نویسنده استاد عرفان، مترجم، مؤلف، پژوهشگر، چهار دهه گذشته آثار متعددی از او در زمینه ادبیات فارسی و عرفان اسلامی منتشر شده‌است. او نقدهای بسیاری بر آثار کلاسیک ایران نوشته، تحقیق و ترجمه کرده است و در هر دو رشته ادبیات ابداعی و ادبیات تحقیقی و نیز ترجمه از عربی به فارسی آثار متعددی پدید آورده است.

همدان‌پژوه پیشکسوت تجلیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در حاشیه این دیدار گفت: استاد علی ذکاوتی از ستاره‌های درخشانی هستند که در آسمان فرهنگ استان همدان بخوبی درخشیده و از داشته‌های ارزشمند همدان است.

محسن معصوم علیزاده گفت: همدان پژوهان با عزم راسخ و همت بلند موجب سربلندی و افتخار جامعه هستند و این تلاش و ممارست در راستای معرفی همدان شایسته تقدیر است.

همدان‌پژوه پیشکسوت تجلیل شد

محسن جانجان، رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه همدان نیز در این نشست با ابلاغ سلام دکتر رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران شناسی به استاد ذکاوتی هدیه این بنیاد را به او اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها