شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
«موشی خانم به سفر می‌رود» منتشر شد

ایلام- نویسنده و شاعر ایلامی کتاب «موشی خانم به سفر می‌رود» را در نشر باشور منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، مائده شیروانی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، کتاب «موشی خانم به سفر می رود.» را برای مخاطبان گروه‌های سنی «ب» و «ج» (دوم تا ششم دبستان) در ۱۶ صفحه منتشر کرد. این کتاب با تصویرگری مهتاب قبادیان و صفحه‌آرایی حشمت‌الله آقایی به قیمت ۷۵ هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.

ادبیات کودک و نوجوان دارای ویژگی‌هایی خاص و متناسب با توان ذهنی و اندیشه‌ای مخاطبان است و نوشتن در این حوزه به مطالعه عمیق و کسب تجارب بسیار و شناخت مؤلفه‌های اصولی آن نیاز دارد.

ادبیات کودک و نوجوان به عنوان ادبیاتی زیربنایی، با رعایت اصول و معیارهای موجود ادبی و محتوایی و توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن بر پرورش نسل کتابخوان در آینده تاثیرات مستقیم و مهم دارد و کتاب‌های کودک و نوجوانِ دارای استانداردهای لازم، علاوه بر تقویت التذاذ ادبی در خواننده، بر تربیت شخصیتی فردی و اجتماعی جامعه هدف تاثیرگذار است.

شیروانی در این کتاب، تلاش داشته به زبانی ساده و روان با بهره‌گیری از شخصیت‌های حیوانات و گیاهان، مفهومی اجتماعی را به مخاطب انتقال دهد.

بخشی از این کتاب:

«اولین کسی که در راه دید، خورشیدخانم بود. نگاهی به او کرد و گفت:

- سلام خورشیدخانم! خوبی؟ دارم به سفر می‌روم. تصمیم گرفتم امروز زندگی کنم. خوش باشم و به همه سر بزنم.

خورشیدخانم با تعحب گفت:

- سلام خانم موشی!

بعد غش غش خندید و گفت:

- چه طور می‌خواهی در یک روز به همه سر بزنی؟

موشی خانم گفت:

- یعنی می‌خواهی بگویی که نمی شود؟

خورشید خانم جواب داد:

- …»

به گزارش ایبنا؛ مائده شیروانی (۱۳۶۲) نویسنده کودک و نوجوان، تاکنون کتاب‌های: موشی خانم تیزگوش و دوستان، دوستان آب و زمین، درخت سیب مغرور، انارک و جوجه و گیسو کمند از او منتشرشده و به تازگی این کتاب در ۱۰۰۰ جلدد و به قیمت ۷۵ هزارتومان در سال ۱۴۰۲ در نشر باشور به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها