شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
ناشران ایلامی به انتشار کتاب با کیفیت محتوایی بالا اهتمام داشته باشند

ایلام- معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ناشران ایلامی به انتشار کتاب در کیفیت و عیار بالا اهتمام داشته باشند.

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: ظرفیت‌های ادبی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های آئینی و مذهبی و دفاع مقدس ویژه و متفاوت و ضروری است ناشران و مؤلفان ایلامی از این فرصت‌ها به نحو شایسته در تولید محتوای فاخر استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت آئینی و مذهبی پیاده‌روی اربعین و عتبات عالیات ادامه داد: خوشبختانه استان ایلام در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار گرفته و به برکت انوار معنوی آقا امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت، بهترین فرصت‌ها برای آفرینش داستان و شعر و تحقیق و پژوهش و سفرنامه با موضوع و محور فرهنگ عاشورا و محرم و پیاده روی اربعین برای اهالی قلم و فرهنگ و هنر و ادبیات مهیاست، هر چند تاکنون آثار خوبی در این حوزه منتشر شده؛ اما ضرورت توجه بیش از پیش در این حوزه احساس می‌شود.

محبی ادامه داد: ظرفیت جنگ و ادبیات پایداری و دفاع مقدس و حضور مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس در جبهه های مختلف و رشادت ها و داوری‌های مردم شهیدپرور استان که خالقان ایثار و شهادت و راویان دلاوری‌های رزمندگان دلیر هستند، بهترین منابع برای آفرینش آثار ادبی و هنری در این راستاست.

وی با اشاره به نقش ناشران ایلامی در انتشار و توزیع آثار فاخر ادبی در استان گفت: ناشران ایلامی نقشی مهم و تاثیرگذار در انتقال فرهنگ و مفاهیم بومی، آئینی و مذهبی و دفاع مقدس در میان جوامع مختلف هدف دارند و انتظار می‌رود تلاش این عزیزان در ارتقای کیفیت آثار تولیدی در استان بیش از پیش تقویت شود.

وی ادامه داد: ناشران، مولفان و مخاطبان سه ضلع مهم در توسعه و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان هستند و در این میان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد از این سه ضلع مهم نهایت حمایت خود را در چهارچوب اختیارات و ضوابط اداری به کار ببرد.

به گزارش ایبنا؛ بیش از ۴۰ ناشر در استان ایلام در حوزه چاپ و نشر کتاب، فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها