شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
«سفرهای اندیشه» در زنجان آغاز شد

زنجان- سلسله جلسات خوانش مصیبت نامه عطار با عنوان «سفرهای اندیشه» در مسجد جامع زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، سلسله جلسات خوانش مصیبت نامه عطار با عنوان «سفرهای اندیشه» با حضور قربان ولیئی، ادیب، شاعر و استاد ادبیات دانشگاه زنجان روزهای چهارشنبه در محل سالن اجتماعات مسجد جامع برگزار می‌شود.

سلسله جلسات «سفرهای اندیشه» پیرو اتمام جلسات شرح هفت وادی منطق الطیر عطار در راستای ارائه مباحث تکمیلی کارگاه های ادبی آشنایی با ادبیات کلاسیک (عطار شناسی) برگزار می‌شود.

این جلسات به بررسی و خوانش مصیبت‌نامه عطار می‌پردازد که در کنار دو اثر الهی نامه و منطق الطیر از بزرگ ترین آثار ادبی و عرفانی ایران محسوب می‌شود و شرکت عموم مخاطبین در این کارگاه آزاد است و علاقه‌مندان به شرکت در این جلسات می‌توانند به زنجان، پیاده راه سبزه میدان، سالن اجتماعات مسجد جامع مراجعه کنند.

عطار نیشابوری یکی از مفاخر برجسته و از شاعران صاحب سبک در زبان و ادبیات فارسی است و دیدگاه‌ها و سخنان اخلاقی وی در نظم و نثر فارسی, ارزشمند و درخور تامل است.

دوره تربیت مربی «فبک؛ فلسفه برای کودکان» آغاز شد

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، دوره تربیت مربی «فبک؛ فلسفه برای کودکان» در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

مدرس این دوره فرزانه شهرتاش، دکترای تعلیم و تربیت اخلاقی از کره جنوبی و مدرس دوره‌های تربیت مربی فلسفه برای کودکان است و مدیریت انتشارات آموزشی شهرتاش را به عهده دارد. انتشارات شهرتاش یکی از ناشرانی است که به طور خاص به ترجمه و چاپ کتاب‌های حوزه فلسفه برای کودکان می‌پردازد.

توانمندسازی و آموزش مداوم کتابداران و استفاده از ظرفیت‌های آنان در مسیر توسعه کتابخانه‌های عمومی از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است.

فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک) یا فکرپروری برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ای برای آموزش تفکر تأملی و فلسفی است که به پرورش قدرت استدلال، داوری و تمیز در کودکان و نوجوانان می‌پردازد و دست کم، سه گونه تفکر نقادانه، تفکر خلاقانه و تفکر مراقبتی را در ایشان پیشرفت می‌دهد. آموزش فلسفه به کودکان، از جدیدترین رویکردهای آموزش مهارت‌های تفکر به‌ویژه تفکر نقادانه به کودکان و یکی از روش‌های افزایش انواع هوش و تفکر در کودکان است.

قصه‌گویی با عنوان شب‌های یلدایی

به مناسبت شب یلدا؛ ویژه برنامه معرفی آیین و فرهنگ کهن ایران زمین مراسم یلدای دوستی و مهربانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز قیدار برگزار شد.

این ویژه برنامه با هدف آشنایی اعضا و دانش‌آموزان با رسم و رسوم و آیین شب یلدا و نیز آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های کانون و جذب اعضا برگزار شد و در قالب آن فعالیت‌های همچون کتابخوانی، قصه گویی، نمایش خلاق، معرفی ایام و وقایع، حافظ خوانی و کارگاه کاردستی خلاق (انار و هندوانه) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط