سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کارگاه آموزشی «مادران قصه‌گو» در زنجان برگزار شد

زنجان- کارگاه آموزشی «قصه‌گو» به منظور بهبود رابطه والدین و فرزندان در ابهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، به منظور بهبود رابطه والدین و فرزندان و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان خانواده‌ها، کارگاه آموزشی «مادران قصه‌گو» به میزبانی کتابخانه «شهید قاسم سلیمانی» واقع در حسین آباد شهرستان ابهر برگزار شد.

در این کارگاه اصول محوری قصه گویی، مطالعه وشناخت مخاطب و تعامل با او، نوع رابطه مادر و فرزند، اهمیت و ضرورت قصه گویی، انتخاب قصه وانواع قصه‌ها و قصه‌های مناسب از جمله مباحثی بود که در روز نخست مطرح و درباره آن گفت و گو تبادل نظر شد.

از دیگر موارد مطرح شده در این کارگاه زبان بدن لحن و کلام، تمرین بیان و حذف تکیه کلام‌ها، نوآوری در اجرا، تخیل و نقش آن در قصه، قصه‌هایی که کودکان می گویند، پرسش‌های کودکان در حین بیان قصه بود.

برگزاری محفل حافظ خوانی برای بانوان ابهری

به منظور ایجاد انس بیشتر، غنی‌سازی اوقات فراغت مادران و ترغیب حضور خانواده‌ها در کتابخانه‌های عمومی، «محفل حافظ خوانی مادران» به میزبانی کتابخانه الزهرا (س) شهرستان ابهر برگزار شد.

ویژه برنامه «محفل حافظ خوانی مادران» در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آشنایی با مشاهیر و مفاخر ادبیات ایران و تقویت ارتباط خانواده‎‌ها با کتابخانه‌های عمومی برگزار شد و مورد استقبال مادران و بانوان عضو کتابخانه قرار گرفت.

در این جلسه ضمن خوانش اشعار حافظ و گفتگو در رابطه با اهمیت توجه به ادب و فرهنگ ایران اسلامی، خدمات نوین کتابخانه‌های عمومی برای مادران تبیین و معرفی شد.

برگزاری جلسات کمک درسی برای دانش آموزان عضو کتابخانه های عمومی

به منظور تحقق عدالت فرهنگی- آموزشی و ترغیب حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی، سلسله جلسات آموزشی کمک درسی ریاضی برای دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدایی برگزار می‌شود.

سلسله جلسات آموزشی کمک درسی ریاضی برای دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدایی، روزهای یکشنبه و سه شنبه در کتابخانه عمومی توحید روستای سوکهریز برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه نوشتن برای اهالی رسانه

کارگاه نوشتن برای رسانه با حضور امیرحسن اوصالی و به همت بسیج دانشجویی استان زنجان برگزار می‌شود؛ این برنامه به همت باشگاه نویسندگی آیه و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد استان زنجان و با تدریس امیرحسین اوصالی در محل کنفرانس دانشگاه آزاد برگزار شخواهد شد.

مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا (اهمیت خودآگاهی و توان افزایی)؛ مهارت تحلیل (توانایی حل مشکل) و ارزیابی آن؛ مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‎های رسانه‌ای از جمله موضوعاتی است که به رسانه‌ها آموزش داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط