چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
پویش اهدای خون با عنوان «کتابخون» در زنجان اجرا می‌شود

زنجان- پویش اهدای خون با عنوان «کتابخون»، عضویت رایگان در کتابخانه های زنجان و تجلیل از کتابداران برتر زنجانی، اخبار کوتاه فرهنگی و هنری این استان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان؛ همزمان با سی و یکمین دوره هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، پویش اهدای خون کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان با عنوان «کتاب‌خون» در محل سازمان انتقال خون زنجان برگزار می‌شود.

فرهنگ سازی اهدای خون و استفاده از اثرگذاری ظرفیت‌های فرهنگی در ترویج این امر مهم از اهداف برگزاری این طرح است و در اقدامی هماهنگ کتابداران نسبت به اهدای خون اقدام خواهند کرد.

اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی زنجان

به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، طرح ملی «عضویت رایگان» در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ و طرح «بخشودگی کامل جرائم دیرکرد کتاب‌های امانتی» در روزهای ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اجرا می‌شود.

همچنین با اجرای طرح عضویت رایگان سراسری، طرح «بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب‌های امانی» نیز در روزهای ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه اجرا شده و مشمول بخشودگی کامل جرایم دیرکرد می‌شود.

کتابداران برتر استانی تجلیل می‌شوند

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب، آیین گرامیداشت هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و تجلیل از مقام کتابداران، خیرین، انجمن کتابخانه‌ها و کتابخوانان برتر برگزار می‌شود.

اولین دوره کارگاه «پدر و کودک» مدرسه شاهد امام رضا (ع) در مرکز قیدار با حضور پدران و دانش آموزان کلاس اولی با اجرای ویژه برنامه (در مسیر دانایی بربال کتاب) با محوریت کتابخوانی و قصه‌گویی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تبیین نقش و جایگاه کتاب در تعلیم و تربیت دانش آموزان، ایجاد شور و شوق در جامعه به ویژه برای کودکان و نوجوانان، بهبود مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان، مهارت‌های خودیاری و استقلال، مهارت‌های کلامی، حرکتی و شناختی، افزایش دقت و تمرکز، خودآگاهی، شناخت احساسات و افزایش خلاقیت برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب، مسابقه کتابخوانی است؛ این مسابقه توسط کانون فرهنگی هنری رسالت از شهرستان خدابنده، آقامیرزااحمد از زنجان و شهید مطهری از شهرستان ابهر برای دریافت بسته مطالعاتی در خصوص خانواده معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط