شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
۵۰ اثر فقهی، کلامی و تفسیری طی سال گذشته به تبع رسیده است

قم - مدیر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) از انتشار ۵۰ اثر فقهی، کلامی و تفسیری در سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن اکبری شاهرودی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با توجه به افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم، گفت: هفته پژوهش گرچه یک هفته است اما برای ما مسلمانان و پیروان قرآن و اهل‌بیت (ع) تمام روزهای سال روز تحقیق، پژوهش، حقیقت‌طلبی و حقیقت یابی است.

وی ادامه داد: به‌عنوان نماد این هفته، هفته پژوهش نامیده شده است و امتیاز این هفته این است که تمام مراکز پژوهشی در حوزه و دانشگاه آثار علمی و تولیدات پژوهشی خود را عرضه می‌کنند.

مدیر دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی تصریح کرد: الحمدلله این هفته در کل کشور برگزار می‌شود و امیدواریم این گردهمایی‌ها و هم‌افزایی‌ها در هفته پژوهش باعث شود از موازی کاری‌ها پرهیز شود و اگر خلا یا نقطه ضعفی وجود دارد آنها را مراکز علمی تکمیل کنند.

اکبری شاهرودی یادآور شد: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ حدوداً ۵۰ اثر جدید فقهی، کلامی و تفسیری که غالب آنها فقهی است به همت اساتید و اندیشمندان مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به تبع رسیده است.

۵۰ اثر فقهی، کلامی و تفسیری طی سال گذشته به تبع رسیده است

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه و تمدن شیعه، افزود: آثار بسیار خوبی در فقه پزشکی، هنر و رسانه، جامع و فرهنگ و سیاست و اقتصاد به چاپ رسیده که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است و حتی برخی نهادهای پژوهش‌بنیان از این آثار استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه، در غرفه انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ۴۶۰ اثر فقهی، کلامی و تفسیری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اکبری شاهرودی اضافه کرد: با فراخوانی که اعلام شد، استقبال فراوانی به‌عمل آمد و ثبت‌نام از متقاضیان انجام شد اما با توجه به ضیق مکان بیشتر از ۲۰ مرکز را نتوانستیم میزبانی کنیم. انشالله امیدواریم در سال‌های بعد بتوانیم با توسعه مکان مراکز بیشتری را در این نمایشگاه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها