یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کتاب «آن روزها» منتشر شد

کتاب «آن روزها» با نگاهی به سیره و اندیشه شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر از سوی انتشارات موسسه نابغه آل‌الصدر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آن روزها»، سیره و اندیشه استاد شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر در گفتگو با آیت‌الله سیدعلی‌اکبر حائری است که به همت پژوهشگاه تخصصی شهید صدر به چاپ رسیده است. آیت‌الله حائری از شاگردان برجسته شهید صدر، در مصاحبه‌هایی به بیان خاطرات و تبیین دیدگاه‌های شهید صدر پرداخته است. خاطرات آیت‌الله حائری از این جهت اهمیت دارد که او تا آخرین روزهای زندگی شهید صدر و دستگیری این شهید و خواهرشان، در نجف اشرف حضور داشته و خود شاهد اتفاقات آن دوره بوده است. همچنین آیت‌الله حائری سال‌ها به دستور شهید صدر به تدریس کتاب‌ها و تبیین مبانی این شهید بزرگوار در حوزه‌های علمیه پرداخته است.

در بخشی از کتاب از زبان آیت‌الله حائری می‌خوانیم: «از نظر اخلاق عمومی، شهید صدر اخلاق انبیا را داشت. با شاگردهایش به نحو خاص و با مهربانی و روحیه تربیت کردن آنان، برخورد می‌کرد. تواضع ایشان زبان‌زد خاص و عام بود. ایشان با شیخ ابراهیم جناتی به مسافرتی رفته و پس از بازگشت به او گفته بود اگر نقطه ضعفی دارم یا تذکری لازم است به من بگویید. شیخ ابراهیم به ایشان گفته بود یک عیب در شما هست و آن تواضع زیاد شماست».

به گفته آیت‌الله حائری در این کتاب، یکی از مسائل کلیدی که شهید صدر نظرات جدیدی درباره آن ارائه می‌دهد، مسئله تفسیر و تحلیل وضع در مباحث الفاظ است. شهید صدر به این پرسش پاسخ می‌دهد که جوهر و حقیقت وضع چیست؟ آیت‌الله حائری توضیحاتی تفصیلی در این باب در بخش‌هایی از کتاب مطرح می‌کند.

کتاب «آن روزها» که به سیره و اندیشه شهید صدر در گفتگو با آیت‌الله حائری پرداخته، توسط موسسه نابغه آل‌الصدر در ۱۶۲ صفحه و به قیمت ۱۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط