شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
توجه ویژه به نوجوانان در بازتعریف کتابخانه‌های مرکزی

مازندران-مدیرکل توسعه‌ کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سال‌های گذشته، در کتابخانه‌ها بیشتر به بخش کودک پرداخته شده و فضا و تجهیزات مناسبی به این بخش اختصاص پیدا کرد، هم‌اکنون حوزه‌ نوجوانان، بخشی است که نگاه و توجه بیشتری می‌طلبد و این نهاد با طراحی و اختصاص بخش‌هایی نظیر ساختکده، اتاق علم و خلاقیت در بازطراحی کتابخانه‌های مرکزی، سعی در جذب این قشر از افراد جامعه و ترغیب آنها به سمت کتابخوانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، اصغر گودرزی پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت روند توسعه و تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری، اظهار کرد: بازدید امروز در راستای عمل به اجرای دستور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی مبنی بر تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی نیمه‌تمام است.

وی افزود: من به همراه تیم طراحی کتابخانه‌های نهاد، در استان مازندران حضور پیدا کردیم تا بتوانیم با بازطراحی و تعریف خدمات جدید براساس آخرین شکل طراحی کتابخانه‌های مرکزی کشور، از کتابخانه مرکزی ساری بازدید کنیم.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی همچنین با اشاره به وجود بخش‌های ویژه و جذاب کتابخانه مرکزی ساری، گفت: آخرین کتابخانه مرکزی که در کشور افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، حاوی قسمت‌های ساختکده، اتاق علم و هویت استانی بود که برای کتابخانه مرکزی ساری به شکل جذاب‌تری طراحی می‌شود، به طوری که بتوانیم حداقل بیش از ۶۰ نوع خدمت را به مردم خوب شهر ساری تقدیم کنیم.

این مسئول با پیش‌بینی زمان افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی ساری و اشاره به اینکه در هر کتابخانه مرکزی که مورد بهره‌برداری قرار گرفت، سعی شد نسبت به نوع قبلی، فضا و بخش جذاب‌تر و نویی، پیشکش مردم آن منطقه شود، تصریح کرد: سعی بر این است کتابخانه مرکزی ساری با جذابیت بیشتری نسبت به کتابخانه‌های مرکزی پیشین در اختیار مردم قرار گیرد.

گودرزی ادامه داد: از آنجا که تمام تلاش دولت، به مرحله اتمام و بهره‌برداری رساندن پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی نیمه‌تمام در یک تا ۲ سال آینده است، پیش‌بینی می‌کنیم کتابخانه مرکزی مازندران در اواسط سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی از وجود بخش دیجیتال در کتابخانه مرکزی ساری نام برد و خاطرنشان کرد: برای کتابخانه‌های مرکزی به ویژه چند باب کتابخانه اخیر که افتتاح شد، فضایی به عنوان بخش بدون کتاب داشتیم که شامل پایگاه‌های اطلاعاتی، دسترسی به منابع الکترونیکی، انواع فیلم و صوت یا منابع دیداری و شنیداری است و به‌امید خدا در کتابخانه مرکزی ساری نیز از این خدمات بهره‌مند خواهیم شد.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به این مهم، که در بازطراحی کتابخانه‌های مرکزی، نوجوانان گروه اصلی و مورد توجه ما هستند، گفت: در سال‌های گذشته، در کتابخانه‌ها بیشتر به بخش کودک پرداخته شده و فضا و تجهیزات مناسبی به این بخش اختصاص پیدا کرد، هم‌اکنون حوزه نوجوانان، بخشی است که نگاه و توجه بیشتری می‌طلبد و نهاد کتابخانه‌های کشور با طراحی و اختصاص بخش‌هایی نظیر ساختکده، اتاق علم و خلاقیت در بازطراحی کتابخانه‌های مرکزی، سعی در جذب این قشر از افراد جامعه و ترغیب آنها به سمت کتابخوانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها