شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
معافیت مالیاتی ناشران حفظ می‌شود/ کارخانه چوب کاغذ مازندران مشکل انرژی ندارد

فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید برحفظ معافیت مالیاتی صنوف مختلف حوزه فرهنگ در بودجه سال آتی گفت، آن دسته از درآمدهای مالیاتی که طبق قانون وصول می‌شد، مستقیم به صندوق اعتباری هنر واریز خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره موضوع معافیت مالیاتی ناشران بیان کرد: کماکان، معافیت مالیاتی صنوف مختلف حوزه فرهنگ ادامه دارد؛ یعنی همان‌طور که بود؛ بنابراین معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۲ را عیناً منتقل می‌کنیم.

وی افزود: آن دسته از درآمدهای مالیاتی که طبق قانون وصول می‌شد، مستقیم به صندوق اعتباری هنر واریز خواهد شد که اتفاق مهمی است؛ چراکه چندهزار میلیارد تومان پول جدید را می‌توان دوباره برای اهالی فرهنگ و هنر هزینه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسائل انرژی کارخانه چوب و کاغذ مازندران به‌ویژه با کلنگ‌زنی فاز دوم این مجموعه گفت: مسائل انرژی کاخانه چوب و کاغذ مازندران را در تعامل با وزارت نیرو برطرف شده است. این کارخانه ازجمله مجموعه‌های تولیدی در کشور محسوب می‌شود که از نظر تامین انرژی کمترین مشکل را دارد؛ چراکه وزارت نیرو کاملاً همکاری کرده است.

به گزارش ایبنا؛ ۱۷ آبان سال جاری، لایحه‌ای توسط سازمان امور مالیاتی به مجلس شورای اسلامی با موضوع کاهش معافیت مالیاتی ناشران ارائه شده بود. براساس این لایحه، معافیت مالیاتی ناشران از ۱۰۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش و برای اشخاص حقیقی هم ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها