شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
«کتاب بازی» با طعم توانستن در بندرعباس

هرمزگان- «کتاب بازی» با طعم توانستن ویژه هفته توان‌یابی در بندرعباس برگزار شد.

تسهیلگر «کتاب بازی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برگزاری دوازدهمین کارگاه «کتاب بازی» با طعم توانستن خبردادو افزود: این برنامه با حضور کودکان و نوجوانان انجمن ضایعه نخاعی بندرعباس برگزار شد.

هانیه هادی نژاد ادامه داد: در این کارگاه، قصه‌ای از کتاب «جوجه بغلی» را برای کودکان خواندم و با محوریت جامعه معلولین، در مورد توانمندی هایی که پشت معلولیت دیده نمی‌شود صحبت شد.

وی اضافه کرد: پیام کتاب بسیار ساده و آشنا است. مهربانی و فداکاری کلید دوست‌یابی است. همچنین این کتاب به ما می گوید: باید این نکته را پذیرفت که ما در هر کاری الزاماً خوب نیستیم، و تلاش برای کشف استعداد خودمان، بسیار سودمندتر از پافشاری و استقامت بر کاری است که توانایی آن را نداریم.

او توضیح داد: کودکان در نهایت به این نتیجه می‌رسند که در کاری که استعداد و توانایی آن را دارند عملکرد بهتری خواهند داشت، این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

این نویسنده و شاعر هرمزگانی گفت: ویژگی متمایز جوجه باعث شد که او از جامعه پرندگان فراتر برود (جایی که اصلاً او را به حساب نمی‌آوردند). این کتاب خیلی مختصر و مفید، برای گروه هدف خاصی نوشته شده است و ما به این مدل داستان‌ها بیشتر نیاز داریم.

«جوجه بغلی» از آثار جد آدامسون (کاریکاتوریست، تصویرگر فیلم‌نامه مصور و آهنگساز انگلیسی) در ۶۳ صفحه، ویژه رده سنی ۳ تا ۵ و ۵ تا ۷ سال است که مریم عظیمی آن را ترجمه کرده و انتشارات مهرسا به چاپ آن همت گماشته است.

در پایان برنامه نیز مجموعه بوکتاب، به کودکان و نوجوانان انجمن ضایعه نخاعی بندرعباس به رسم یادبود کتاب و هدایایی تقدیم کرد.

ویژه «کتاب بازی» با طعم توانستن، آدینه شب (۱۷ آذرماه ۱۴۰۲) در مجموعه فرهنگی بوکتاب واقع در بازار بزرگ هرمزگان در انتهای خیابان امام موسی صدر جنوبی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها