شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
معرفی ظرفیت‌های مراکز لرستان‌شناسی ضروری است

لرستان - رئیس مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان بر معرفی ظرفیت‌های مراکز لرستان‌شناسی و بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، نخستین نشست روسای بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان و مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان شامگاه جمعه برگزار شد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان در این نشست با اشاره به اینکه اهداف این دو مرکز در راستای لرستان‌شناسی است، افزود: می‌توان برنامه مدون و مشترکی با هم‌افزایی انجام داد که از موازی‌کاری جلوگیری شود.

مجبتی رومانی با بیان اینکه بنیاد و مرکز لرستان‌شناسی می‌توانند با انجام پژوهش‌های کاربردی، لرستان دیروز را به لرستان امروز و فردا پیوند دهند، افزود: این مراکز می‌توانند برای محققان و پژوهشگران استان به کانون‌های علمی تبدیل شوند.

در ادامه این نشست رئیس مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان ضمن اظهار خرسندی از احیاء بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان به فعالیت یک سال و اندی این مرکز در دانشگاه لرستان اشاره کرد و افزود: طی این مدت چند همایش در سطح ملی و استانی از سوی مرکز لرستان‌شناسی برگزار شده و چند عنوان کتاب نیز از سوی این مرکز منتشر شده است.

علی نوری ضمن استقبال از تدوین برنامه‌های مشترک میان دو مرکز لرستان‌شناسی و بنیاد ایران‌شناسی شعبه لرستان افزود: در حال حاضر این مراکز در استان به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند؛ بنابراین لازم است با تلاش و همفکری، ضمن معرفی این دو مرکز به هم استانی‌های عزیز، از توان دستگاه‌های اجرایی استان به منظور شناساندن ظرفیت‌های تاریخی، باستانی، طبیعی، اقلیمی و انسانی استان لرستان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: لازم است در راستای انجام طرح‌های پژوهشی و کاربردی گام‌های موثر و مشترکی برداریم.

به گزارش ایبنا، در این نشست، تدوین اولویت‌ها و سپس انجام طرح‌های پژوهشی و کاربردی در حوزه لرستان‌شناسی، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های ضروری، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها