سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
۱۵۰ عضو کتابخانه بهزیستی از خدمات کتاب‌های صوتی و بریل بهره‌مند می‌شوند

گلستان- سرپرست اداره کل بهزیستی استان گلستان گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر عضو کتابخانه بهزیستی هستند و از خدمات کتاب‌های صوتی و بریل بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، علیرضا طاهری زاده عصر سه‌شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته گرامیداشت معلولین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان گفت: طبق این تفاهم نامه عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی گلستان در تمامی کتابخانه های عمومی استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر نقش موثر کتابخوانی، دانش‌افزایی و رسانه بر روی توان‌یاب‌ها و نیز عموم جامعه تا مجموعه تحت پوشش بهزیستی را بهتر بشناسند، گفت: در هفته کتاب سال جاری مسابقه کتابخوانی ویژه ناشنوایان و نیز نشست کتاب‌خوانی ویژه نابینایان با همکاری نهادکتابخانه‌ها برپا شد که نتایج آن انگیزه بخش و امیدآفرین بود.

طاهری زاده افزود: به منظور دسترسی آسان نابینایان و کم بینایان به منابع مطالعاتی، چاپگر بریلی موجود است و این عزیزان می‌توانند مطالب مدنظر خود را در قالب متون بریل دریافت کنند.

وی، توجه به امر کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ای در راستای عدالت فرهنگی را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر عضو کتابخانه بهزیستی هستند و از خدمات کتاب‌های صوتی و بریل بهره‌مند می‌شوند.

۱۵۰ عضو کتابخانه بهزیستی از خدمات کتاب‌های صوتی و بریل بهره‌مند می‌شوند

علیرضا طاهری زاده در ادامه به وجود اهالی قلم در جامعه هدف بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: مانا عرب امیری از جمله بانوان توان‌یاب استان گلستان است که کتاب‌هایی را با عناوینی چون «نبودنت» و از «خالی ذهن پرتپش» قلمی کرده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان گلستان همچنین در این نشست درباره خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی از جمله در حوزه مسکن و اشتغال، درمانی و توان‌بخشی، مستمری، اقدامات پیشگیرانه برای عدم وجود معلولیت در جامعه، خانه های امن، آسایش و تلاش و اورژانس اجتماعی مواردی را مطرح کرد و گفت: آغاز طرح میزبان (فرزندپذیری و سرپرستی در یک بازه زمانی مشخص توسط خانواده ها) طرح نذر خدمت (کار رایگان برای مددجویان) و راه اندازی نخستین مرکز توان‌یار در کشور (آموزش مراقبین سالمندان با اهدای مدرک) از جمله برنامه‌های قابل توجه در حوزه بهزیستی استان گلستان است.

به گزارش ایبنا، در حال حاضر حدود ۵۷ هزار نفر عضو جامعه هدف بهزیستی استان گلستان هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۹ نفر دانش آموز و ۴۵۶ نفر دانشجو هستند. همچنین در حال حاضر ۶۲ مرکز روزانه خدمات بهزیستی و ۲۱ مرکز شبانه روزی مشغول به خدمت رسانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها