سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
تفاهم‌نامه همکاری ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی و محیط زیست ایلام

ایلام- تفاهم‌نامه همکاری ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با حفاظت محیط زیست در راستای گسترش توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با موضوع حفاظت و حمایت از محیط زیست، به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و علیرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست و در راستای تحقق برنامه‌های گسترش، ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین حفاظت و حمایت از محیط زیست، تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل حفاظت محیط زیست ایلام منعقد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهمیت صیانت از طبیعت، اظهار داشت: دولت‌ها به تنهایی نمی‌تواند در حفظ محیط زیست کشور موفق باشند و مردم بهترین کسانی هستند که می‌توانند از محیط زیست خود حفاظت کنند.

وی ادامه داد: نگهداری و حفظ محیط زیست به عنوان میراث ارزشمند نسل‌های گذشته و انتقال آن به نسل آینده، نیازمند فرهنگ‌سازی در میان اقشار مختلف مردم است و در این راستا کتابخانه‌های عمومی به جهت برخورداری از پایگاه‌های عظیم مردمی و همچنین منابع ارزشمند مکتوب در این حوزه نقش تاثیرگذاری را بر عهده دارند.

حیدری ادامه داد: مردم دغدغه حفاظت از محیط زیست را دارند به همین دلیل تأسیس خانه‌های محیط زیست در کتابخانه‌های عمومی موجب یافتن راهکارهایی برای حل معضلات و مشکلات محیط زیست می‌شود. خانه‌های محیط زیست بستر اصلی برای مطالبه‌گری، گفت‌وگو و حل مشکلات محیط‌زیستی خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در کتابخانه‌های استان، گفت: برنامه‌های متنوعی در زمینه ارتقای فرهنگی انجام شده و در دست اقدام است، امیدواریم با هم‌افزایی در ارتقاء فرهنگ مطالعه و فرهنگ عمومی جامعه، در زمینه فرهنگ سازی محیط زیست نیز گامی رو به جلو برداریم.

علیرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست ضمن قدردانی از فعالیت های مدیرکل و مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گفت: ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخودار بوده و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است و کتاب در سبد کالاهای مصرفی خانواده ها قرار گیرد.

محمدی با بیان ظرفیت‌های مشترک بین ادارات‌کل حفاظت محیط زیست و کتابخانه‌های عمومی استان افزود: می‌توان با تعامل و فعالیت‌های مؤثر، سطح گسترش ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و موضوع حفاظت و حمایت از محیط زیست را ارتقاء داد.

محمدی افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی به دلیل ارتباط با دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم، ظرفیت عظیمی برای حمایت و حراست از محیط زیست دارد.

در پایان این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی ایلام بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها