یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
باید مردم را در نوشتن از جنگ سهیم کرد/ توانایی سازمان‌های مردم‌نهاد در تولید آثار فاخر

یاسر احمدوند گفت: باید مردم را در نوشتن از جنگ سهیم کرد. چون دولت پروژه محور هست و شاید پروژه‌ای را دنبال کند که خیلی گسترده باشد اما سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند چندین کار را پیش ببرند که از میان آن آثار فاخر بیرون بیاید.

سرویس مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زینب آزاد: یاسر احمدوند گفت: در موضوع دفاع مقدس و مقاومت، بخش عمده متون، ادبیات مقاومت است و این ادبیات با روحیه مردم ما عجین است و نیاز به استخراج و تدوین دارد و وظیفه ما کمک به این ثبت و ضبط و انتشار است

وی افزود: اگر جنگ به نتایجی رسید و مقاومت به شکلی رسید که نگذاشت ذره‌ای از خاک به دست دشمن برسد، حضور مردم بود. در کمتر از خانه‌ای رد جنگ نیست. حالا برای گفتن و نوشتن درباره جنگ نیاز به نهضت عظیم دارد. نیاز نیست که جنگ و صلح نوشته شود اما در این زمینه باید مردم را در نوشتن از جنگ سهیم کرد. چون دولت پروژه محور هست و شاید پروژه‌ای را دنبال کند که خیلی گسترده نباشد اما سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند چندین کار را پیش ببرند که از میان آن آثار فاخر بیرون بیاید. نیاز نیست که همه آثار به شکل جنگ و صلح باشد.

یاسر احمدوند در ادامه بیان کرد: ما راهیان نور را داریم که برخی در این اردوها حضور پیدا می‌کنند و آثار جنگ را می‌بینید. اما بعضی از جوان‌های ما در این اردوها شرکت نمی‌کنند با تشکیل جلسات خاطره‌خوانی برپا کرد که با خواندن خاطرات جوانان تشویق به خواندن می‌شوند و آن موقع سراغ راهیان نور بروند و از نزدیک جنگ را ببینند تا دست به قلم شوند و از نگاه خودشان جنگ را روایت کنند. در این زمینه حتماً نیاز به کارهای عجیب و غریب و پروژه‌های بزرگ نیست. همین کارهایی نظیر تشویق جوانان به حضور در اردوی راهیان نور و تشکیل جلسات روایت خاطرات یا خواندن آثار جنگ می‌تواند منجر به خلق آثار خوبی در زمینه جنگ بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها