یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
کتاب شش جلدی «چالش هسته‌ای» رونمایی می‌شود

آئین رونمایی از مجموعه شش جلدی «چالش هسته‌ای» نوشته سیدمحمود نبویان در انتشارات ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات ایران از کتاب شش جلدی «چالش هسته‌ای» دوشنبه ۱۳ آذر رونمایی می‌کند. در این آئین رونمایی حجت‌الاسلام دکتر سیدمحمود نبویان، نویسنده کتاب و دبیر کمیسیون برجام در مجلس نهم، دکتر فریدون عباسی، رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی، علی خضریان، نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و هادی بیگی‌زاده، نماینده مردم ملایر در مجلس و عضو کمیسیون انرژی سخنرانی می‌کنند.

مجموعه شش جلدی «چالش هسته‌ای» نوشته سید محمود نبویان، نماینده مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام توسط انتشارات ایران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

سیدمحمود نبویان، سال‌های متمادی فراز و فرودهای روابط ایران و غرب و البته به‌صورت مشخص مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی را به صورت مکتوب و با ارائه اسناد واضح و قطعی زیر ذره‌بین قرارداده تا در نهایت مخاطب این کتاب به دیدگاهی همه‌جانبه درباره آنچه در این مذاکرات از گذشته تا دوران ریاست‌جمهوری آقای حسن روحانی که منجر به امضای توافقنامه موسوم به برجام شد، برسد؛ توافقی که با روی کار آمدن دونالد ترامپ، از هم پاشید و آمریکا ضمن بدعهدی‌های همیشگی با خروج از برجام چالشی جدی پیش روی مساله تضمین‌هایی ذیل مفاد قرار داد به‌وجود آورد. چالش و بدعهدی که اگر چه تازه نبود اما ممکن و محتمل می‌نمود.

«چالش هسته‌ای» در هر جلد به مسائل هسته‌ای ایران پرداخته که به ترتیب: جلد اول مربوط به پرونده هسته‌ای ایران قبل از انقلاب تا سال ۸۴ تحت عنوان «استاندارهای دوگانه»، جلد دوم مربوط به سال‌های ۸۴ تا ۹۲ تحت عنوان «دوران عزت و پیشرفت»، جلد سوم و چهارم سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ تحت عنوان «دوران عقب نشینی ۱ و ۲»، جلد پنج تحت عنوان «فرجام برجام» و جلد ششم تحت عنوان «در یک نگاه» به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان به آئین رونمایی از کتاب شش جلدی «چالش هسته‌ای» دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ به نشانی خیابان خرمشهر (آپادانای سابق)، پلاک ۲۰۸ موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها