دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
جمع‌آوری آثار دفاع مقدس با روش علمی در قالب کتاب و دانش‌نامه تدوین شود

خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه جمع‌آوری آثار دفاع مقدس با روش علمی دقیق باید انجام شود، گفت: با جمع‌آوری این آثار در قالب تدوین کتاب، فیلم و دانشنامه می‌توانیم نسل جدید را آگاه‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ضرورت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر هیچ کسی پوشیده نیست از این رو کشوری قوی است که در آن، این ارزش‌ها زنده بماند و حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات حوزه‌های رزمندگان، حضور بانوان در دفاع مقدس‌، پشتیبانی خانواده‌ها در زمان جنگ تحمیلی در قالب دانش‌نامه، تدوین کتاب و فیلم باید پررنگ تر ارائه شود.

حسین نژاد اظهار داشت: به تمامی فرمانداران دستور می‌دهم با توجه به نقش مهم حفظ آثار در استان ضرورت دارد در مقیاس کوچکتر هم در شهرستان‌ها چنین جلساتی برگزار شود.

وی تاکید کرد: یادمان شهدای گمنام در هیچ شهرستانی نباید ناتمام باقی بماند.

وی در ارتباط با زیرساخت باغ موزه نیز اظهار کرد: یک بخش از این زیر ساخت توسط تعهدات اجتماعی صنایع باید انجام شود تا تسریع پروژه های عمرانی را شاهد باشیم که البته تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: سازمان حفظ آثار باید انتظارت خود را از دستگاه‌های اجرایی بیان کند تا تقسیم‌بندی واحدی صورت گیرد.

تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ آثار دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اسناد و آثار دفاع مقدس استان جمع آوری نشده است و بعضاً از بین نیز رفته‌اند به دلیل اینکه محلی برای نگهداری اسناد و آثار دفاع مقدس نداشته‌ایم، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب به حفظ آثار به عنوان یک موضوع مهم بسیار سفارش و تاکید کرده‌اند.

وی افزود: پروژه باغ موزه دفاع مقدس این استان که مدتی به علت کمبود اعتبار راکد مانده بود فعالیت مجدد آن آغاز شد که تا ۲ سال آینده باید به پایان برسد که در این خصوص نیازمند مشارکت و همکاری تمامی سازمان‌ها هستیم.

الهی راد خاطرنشان کرد: ۶ سهمیه برای شهدای گمنام به این استان داده شده است اما به دلیل اینکه یادمان‌ها آماده نشده است تنها ۲ شهید گمنام به استان داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها