شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
«دانشنامه مِلمِداس»  منتشر شد

هرمزگان -  به همت انتشارات «نسیم بادگیر»، «دانشنامه مِلمِداس» به همت انتشارات «نسیم بادگیر» چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، چهارمین اثر علیرضا داوری تحت عنوان «دانشنامه مِلمِداس» نوعی پری دریایی در افسانه‌ها و اسطوره‌های بومی هرمزگان چاپ و منتشر شد.

«مِلمِداس» در آیین زرتشت و اساطیر ایرانی، نام زنی است بسیار زیبا، که آراسته به انواع گوهرهای گران‌بها است.

علیرضا داوری، زاده نخستین روز از فروردین ماه سال ۱۳۶۰ شهرستان رودان در ۹۵ کیلومتری شمال شرق بندرعباس است. وی، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، سرپرست گروه تئاتر آینه جنوب، مدرس و منتقد و پژوهشگر هنرهای نمایشی، گرافیست و نویسنده است.

از آثار مکتوب وی می‌توان به کتاب نمایش «مُو غُلی پَنا»، کتاب «سیر تحول و دگردیسی تاریخچه تئاتر استان هرمزگان از دهه ۳۰ تا ۹۰ خورشیدی» به تاریخچه تئاتر در هرمزگان پرداخته است. مجموعه نمایشنامه «پنجگانه خون، خور و ملمداس» همان‌طور که از نامش پیداست شامل پنج بخش به نام‌های شکار ملمداس، کابوس داماد، ترانه تب داغ تن دو نیمه مرد، راز خون ماسیده بر کارد دسته نگین دار و خور گورسوزان است.

دانشنامه مِلمِداس از تألیفات علیرضا داوری، با طرح جلد پگاه امیری، در قطع رُقعی، در ۸۵ صفحه، با شمارگان یک هزار نسخه، به همت انتشارات نسیم بادگیر به مدیریت جلیل مرداسنگی برای نخستین بار به قیمت ۸۰ هزارتومان چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها