سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
اجرای رسمی طرح «سفیران دانایی» در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

چهارمحال و بختیاری- طرح «سفیران دانایی» با نواختن زنگ کتابخوانی در مدرسه باب الحوائج شهرکرد به صورت رسمی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، پس از اعطای ابلاغ سفیران دانایی در خلال مراسم بزرگداشت هفته کتاب در چهارمحال و بختیاری، این طرح به صورت رسمی با نواختن زنگ کتابخوانی در دبیرستان دور اول باب‌الحوائج شهرکرد، روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه آغاز شد و این سفیران کار خود را از امروز در مدارس این استان آغاز کردند.

در این مراسم که با حضور احمد فرهادی بابادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ غلامعلی خدیبی بروجنی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش؛ جمعی از کارشناسان، دبیران و دانش‌آموزان برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن ابراز خرسندی از آغاز طرح «سفیران دانایی» در چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در راستای اجرای شعار زیبا و بسیار پرمفهوم هفته کتاب امسال با عنوان «آینده خواندنی است» برنامه ریزی شده است و امیدواریم بتوانیم دست در دست هم این شعار را به مرحله عمل و تحقق برسانیم و شاهد حضور نسلی کتابخوان و آگاه در آینده باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش وپرورش چهارمحال و بختیاری در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک هفته کتاب، این مناسبت را فرصت مناسبی برای انس بیشتر با کتاب عنوان کرد و بیان داشت: کتاب بهار شکفتن‌ها و مایه شکوفایی استعدادها است و برای نگاه به آینده درخشان باید انس با کتاب داشت چرا که جامعه‌ای که می‌خواهد به پیشرفت برسد باید از کتاب غافل نباشد.

خدیبی افزود: انسان یا باید خودش تجربه کند یا از تجارب دیگران استفاده کند و انسان زیرک آن است که از تجربه دیگران بیاموزد و این تجارب را در کتاب خواهیم آموخت پس باید آینده زندگی را با دانایی و در بستر کتاب بسازیم.

نواختن زنگ کتابخوانی، بازدید از کتابخانه این مدرسه و مرکز مبادله کتاب پایان بخش این مراسم بود.

گفتنی است؛ طرح «سفیران دانایی» کاری مشترک از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری است که در این طرح منتخبین کشوری جشنواره دانایی تواناییِ آموزش و پرورش استان، تحت عنوان «سفیر دانایی» با نظارت و هماهنگی کتابداران مجری طرح‌های مختلف کتابخوانی در مدارس خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها