سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
تریبون‌های نماز جمعه استان سمنان به کمک ترویج مطالعه می‌آیند

سمنان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: طرح ترویج مطالعه و تشویق مردم به کتابخوانی در تریبون‌های نماز جمعه سراسر استان در دست تدوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمد طاهریان پیش از ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه ویژه برنامه های هفته کتابخوانی در استان تا پنجم آذرماه ادامه دارد، بیان کرد: یکی از دیگر رویه هایی ما در برگزاری برنامه‌های هفته کتاب، تمرکز زدایی از مرکز استان و برگزاری مراسم مختلف در شهرستان‌های استان است تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را درگیر کنیم.

طاهریان با بیان اینکه مراسم گرامی داشت روز کتاب و کتابخوانی در سمنان و دامغان برگزار خواهد شد، گفت: ۳۵۶ برنامه کتابخوانی در شهرستان های هشت گانه استان سمنان برگزار شده و یا در حال برگزار شدن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه ۷۵ برنامه ویژه شهرستانی و استانی نیز در طول هفته کتاب و کتابخوانی در استان برگزار می شود، بیان کرد: مجموعاً ۴۳۱ برنامه در ایام گرامی داشت کتاب و کتابخوانی در استان برگزار می‌شود.

طاهریان از تدوین سند ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی استان سمنان خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ویژه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در استان تدوین سند ارتقای نهضت مطالعه عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بود که بعد از مدت ها پیگیری ابتدا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی استانداری و سپس در انجمن کتابخانه های عمومی استان و در نهایت در شورای فرهنگ عمومی، مطرح و مصوب شد.

وی افزود: این سند در کنار مزیت سنجی، به راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه می پردازد و می تواند برکات بسیاری برای ترویج مطالعه در استان داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان همچنین از اجرای طرح های ابتکاری برای ترویج مطالعه در استان خبر داد و گفت: ارائه طرح تشویق مطالعه از طریق تریبون های نماز جمعه به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان سمنان از دیگر اقداماتی است که در حوزه کتابخوانی در دست پیگیری قرار دارد.

طاهریان در خاتمه گفت: استفاده از ظرفیت خادمیاران کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی، افتتاح بخش نابینایان در کتابخانه عمومی دامغان و تجهیز کتابخانه های دامغان و سمنان به دستگاه چاپ بریل از دیگر اقداماتی بود که در سال جاری در مجموعه کتابخانه های عمومی استان در راستای ترویج مطالعه صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها