شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
اهدای بیش از ۲ هزار سند به مرکز اسناد کتابخانه رضوی

خراسان‌رضوی - رئیس اداره اسناد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: طی ۱۲ ماه گذشته ۲ هزار و ۴۶۵ سند در قالب اصل اسناد و فایل دیجیتال به مرکز اسناد این سازمان اهدا شده است که در میان اسنادی نفیس و منحصر به فرد به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، الهه محبوب، طومار زیارتی شیعی متعلق به دوره قاجاریه که تصویری از سفر مکه تا مشهد را در خود جای داده است را یکی از این نفایس برشمرد که توسط زائری هندی به این مرکز اهدا شده است.

وی تصویر ناصرالدین شاه در سومین سفر خود به اروپا و ورشوی لهستان در سال ۱۳۰۶ تا ۱۳۰۷ هجری قمری (۱۸۸۹ میلادی) را یکی دیگر از اسناد نفیس در میان سندها و تصاویر اهدایی برشمرد.

محبوب به مجموعه ای ارزشمند از اسناد مربوط به انقلاب اشاره کرد و گفت: از میان اسناد فوق ۲۱۲۲ سند مربوط به انقلاب است که توسط خانم دکترعلوی و آقای دکتر فتاحی نمایندگان اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به مرکز اسناد اهدا شده است.

وی همچنین یک قباله ازدواج نفیس از دوره قاجار و دو وقف نامه مربوط به شهرستان قوچان را ازدیگر اسناد اهدایی معرفی کرد که در آرشیو این مرکز نگهداری می شود.

محبوب همچنین به انتقال بیش از ۸۲۷ هزار سند مکتوب و غیر مکتوب از بایگانی های آستان قدس رضوی به مرکز اسناد اشاره کرد که بزرگترین آن، مجموعه اسناد معاونت اماکن متبرکه در حوزه اسناد مکتوب بود و مجموعه عکس های سازمان حریم حرم در حوزه اسناد غیر مکتوب بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها