پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
پویش اهدای خون با عنوان «کتابخون» در سنندج اجرا شد

کردستان - همزمان با سومین روز از سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان با حضور در سازمان انتقال خون، پویش «کتابخون» را عملیاتی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان صبح پنجشنبه در پویش اهدای خون کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: پویش اهدای خون با عنوان «کتابخون» همزمان با سراسر کشور از ۲۴ آبان آغاز و تا ۲۸ همین ماه به مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار ادامه دارد.

معصومه حسنی خونسار با بیان اینکه امروز و در اجرای این پویش ۲۵ نفر از کارکنان و کتابداران حضور داشتند، ادامه داد: کارکنان و کتابداران شهرستان‌های تابعه استان و همچنین اعضا و علاقمندانی که تمایل دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره کل انتقال خون در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در کتابخانه‌های عمومی نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح علاقمندان می‌توانند به منظور استفاده سایر شهروندان، کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند و در سنت حسنه وقف کتاب سهیم شوند.

پویش اهدای خون با عنوان «کتابخون» در سنندج اجرا شد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با مسئولان استان و امامان جمعه، مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه‌گویی، نشست کتاب‌خوان، جمع خوانی، حضور مدارس در کتابخانه‌ها و … از برنامه‌های این نهاد در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، گفت: هم اکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند و بالغ بر ۸۵۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

حسنی خونسار با بیان اینکه در یک سال گذشته، ۳۷ هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان‌ها به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است، یادآوری کرد: با افتتاح کتابخانه ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج در سفر روزهای اخیر رئیست‌جمهور به کردستان، زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان به ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع رسید.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان در پایان خواستار مشارکت عموم مردم در برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری شد و اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی از عوامل مهم در ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه و توسعه فرهنگی کشور است.

فرهنگ سازی اهدای خون با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بسیار با اهمیت است

مدیر کل انتقال خون کردستان نیز در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه اهدای خون در ایران کاملاً داوطلبانه است، اظهار کرد: نیاز به خون و فراورده های خونی مختص به زمان خاصی نیست و این نیاز همیشگی و به صورت روزانه است.

محمدسعید کریمیان‌ با ابراز خرسندی از حضور کارکنان کتابخانه‌های عمومی در این پویش زندگی بخش عنوان کرد: فرهنگ سازی اهدای خون و استفاده از اثرگذاری ظرفیت‌های فرهنگی در ترویج این امر مهم حاِئز اهمیت است.

پویش اهدای خون با عنوان «کتابخون» در سنندج اجرا شد

وی از کلیه کارکنان شاغل در کتابخانه های عمومی، گروه‌های مختلف مرتبط با مجموعه کتابخانه ها و کتاب دوستان دعوت به عمل آورد تا با پیوستن به این پویش ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با اهدای خون، فرصت زندگی را به بیماران نیازمند ببخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها