چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
اسلام دین حق و کتاب است

مازندران- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: سخن از کتاب و قلم در حالی در قرآن بیان شده که عصر جهالت بود و کتاب مطرح نبود، این نشان می‌دهد دین ما دین کتاب و حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انقلاب اسلامی، در مصلای نماز جمعه ساری اظهار کرد: کتاب نعمت بزرگی است و در قرآن از قلم، کتاب و مطالعه بارها سخن به میان آمده است.

وی افزود: سخن از کتاب و قلم در حالی در قرآن بیان شده که عصر جهالت بود و کتاب مطرح نبود، این نشان می‌دهد دین ما دین کتاب، علم و معرفت و دین حق است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دین یکه حق نیست نباید ترویج علم، معرفت، قلم و کتاب داشته باشد، گفت: دین ما چون حق است از نوشتن و کتاب نه تنها نمی‌هراسد بلکه نسبت به آن تشویق می‌کند.

خطیب جمعه مرکز مازندران با اشاره به اینکه برچسب طرفداری از جهل به اسلام نمی‌چسبد، تصریح کرد: ان روز که اسلام از قلم و کتاب سخن گفته دنیای غرب امروز در جهل بود.
 

لایینی با بیان اینکه در کنار کتاب‌های ارزشمند، کتاب‌های گمراه کننده هم وجود دارد، ادامه داد: اما کتاب‌های ارزشمند هم داریم، اگر این کتاب‌ها در راستای ثبت خاطرات شهدا و وقایع هشت سال دفاع مقدس باشد بر نورانی بودن و ارزشمندی آن افزوده می‌شود و چنین کتاب‌هایی آن خاطرات را ماندگار می‌کند.
 

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات هشت سال دفاع مقدس را به زبان نوشتاری و کتاب و هم به زبان هنری در قالب فیلم و تئاتر باید حفظ و نگهداری کنیم تا ماندگار شود و این امانت را به آیندگان برسانیم چرا که ما مسئول این امانت هستیم.

اسلام دین حق و کتاب است


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کتاب‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده و حدود هزار عنوان کتاب مربوط به شهدا در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، اظهار کرد: همه باید کتاب بخوانیم و به آن عمل کنیم.

این نمایشگاه از امروز ۲۴ آبان‌ماه تا جمعه ۲۶ آبان در مصلا جمعه شهرستان ساری از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ دائر است و علاقه‌مندان می‌توانند بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها