دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
۱۹ قصه‌گوی زنجانی در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی برگزیده شدند

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: ۱۹ قصه‌گوی زنجانی در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی برگزیده شدند.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان زنجان با حضور شرکت کنندگان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه داوری این جشنواره توسط الهام کمال‌پور از استان گیلان، فریده محمودی از استان مرکزی و مریم تاراسی، فرزانه قاسمی و قربان ولیئی از استان زنجان انجام شد، اضافه کرد: صغری قامتی از استان گیلان مسئول نظارت بر این جشنواره بود که در نهایت با رای داوران برندگان در هر بخش مشخص شدند.

عیسی خانی با اشاره به اینکه در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، هما محبی با قصه «خرگوش باهوش» برگزیده شد، اضافه کرد: همچنین در بخش دختران و پسران قصه‌های مدرن و کلاسیک، زهرا میر سیاهی با قصه «نون و آب»، هانیه عباسی با قصه «دنیا چقدر بزرگ است» و آیسودا محمدی با قصه «لباس‌ها» به ترتیب رتبه اول تا سوم و نیکو اسکندری با قصه «مدرسه خرس کوچولو» به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش زنان و مردان قصه‌های مدرن کلاسیک، میلاد عیوضی با قصه «سگی که قارقار می کرد»، فاطمه افشار احمدی با قصه «کیسه روباه» و حنانه احمدی با قصه «گوساله لجباز» به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند، گفت: در همین بخش هدی عندلیبی با قصه «کلوچه‌های خدا» شایسته تقدیر شد.

وی برندگان بخش قصه‌گویی آیینی و سنتی در گروه سنی دختران و پسران را مها مقدم با روایت «رزم گردآفرید»، محمد محسن لطفی با قصه «رزم رستم و اشکبوس» و حسام صدرا با روایت «رزم رستم و اشکبوس» اعلام کرد و افزود: در این بخش آندیا نوری با قصه «رزم گردآفرید» شایسته تقدیر شناخته شد.

عیسی‌خانی گفت: در گروه سنی زنان و مردان هم حمید رضا محمد لو با قصه «رزم فریدون و ضحاک» و زهرا جواهری با قصه «رزم حضرت ابوالفضل (ع)» مشترکاً رتبه اول و آرینا ابراهیمی با قصه «رزم گردآفرید و سهراب» رتبه دوم و نیز مائده شجاعی با قصه «زال» شایسته تقدیر شد و در بخش زبان هم فریبا تیموری با قصه «مداد سیاه و رنگین کمان» برگزیده معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره شامل بخش ویژه هم بود، اضافه کرد: بر اساس رای داوران در بخش شهید سلیمانی التفات داوود بیگی با قصه «قهرمان سردار»، در بخش لبخند رسول صالحی با قصه «تنبل اوغلان»، در بخش نیروی انتظامی معصومه تقیلو با قصه «کوچه پر ماجرا»، در بخش کودکان مظلوم غزه فاطمه لطیفیان منفرد با قصه «قطعه گمشده» به عنوان برگزیده شناخته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط