چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
زنجان بیستم و بیست و یکم آبان ماه میزبان جشنواره قصه‌گویی است

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: بیستم و بیست و یکم آبان ماه زنجان میزبان جشنواره قصه‌گویی است.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: طبق برنامه‌‎ریزی انجام شده مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در استان زنجان و در محل اداره کل کانون پرورش فکری استان برگزار و نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با عنوان «با قصه لبخند بسازیم» برگزار می‌شود، افزود: یکی از موضوعاتی که هر سال در این جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد؛ توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه قبل از برگزاری این جشنواره دوره‌های آموزشی برای قصه‌گویان برگزار شده است، اضافه کرد: هدف از این کار ترغیب و تشویق علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی و ارتقا سطح کیفی، مهارت و توانمندی قصه‌گویان بوده است.

عیسی‌خانی ادامه داد: جشنواره قصه‌گویی با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی برای ثبت جهانی در بخش‌های ملی (مدرن و کلاسیک)، آیینی‌سنتی، زبان اشاره (مدرن و کلاسیک)، قصه‌گویی بین‌الملل و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره قصه‌گویی افزون بر معرفی برگزیدگان استانی، ملی و بین‌المللی، یک جایزه به‌عنوان جایزه جهانی قصه‌گویی، یک جایزه به‌عنوان قصه برگزیده با موضوع سردار سلیمانی و یک جایزه با موضوع لبخند به‌صورت ویژه اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط