یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
چاپ دوم کتاب «ابداع فرد: ریشه‌های لیبرالیسم غربی» به بازار آمد

چاپ دوم کتاب «ابداع فرد: ریشه‌های لیبرالیسم غربی» نوشته لری سیدنتاپ توسط نشر هرمس روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ابداع فرد: ریشه‌های لیبرالیسم غربی» روایت می‌کند که «فرد» چگونه در غرب به نوعی نقش اجتماعی سامان‌بخش تبدیل شده است؛ یعنی «جامعۀ عرفی» چگونه با تمایز خاص قائل شدن میان عرصه‌های عمومی و خصوصی و تأکید بر نقش وجدان و انتخاب، پدید آمده است. ابداع فرد داستانی است در باب قدم‌های کُند، نامنظم و دشواری که به تصدیق و حمایت عمومی از عاملیت اخلاقی فردی، برابری در پیشگاه قانون، و حقوق «اساسیِ» لازم‌الاجرا انجامیده‌اند.

در بخشی از کتاب آمده است: «نویسنده در این کتاب به این موضوع می‌پردازد که تغییری بنیادین در اعتقاد اخلاقی، سبب شکل‌گیری جهانی شد که در آن زندگی می‌کنیم؛ اما این بدین معنی نیست که بانیان و مبلغان این تغییر، پیامدهای اجتماعی نهایی آن را پیش‌بینی می‌کردند یا مطلوب می‌دانستند. این داستان تا حدی دربارۀ پیامدهای ناخواستۀ این تغییرِ باور است. پی‌جوییِ این پیامدها بخش مهمی از داستان لیبرالیسم غربی است».

کتاب «ابداع فرد: ریشه‌های لیبرالیسم غربی» توسط زانیار ابراهیمی ترجمه شده و چاپ دوم آن توسط نشر هرمس در ۵۱۲ صفحه و به قیمت ۳۳۶ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط