پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
«فریک تهمتن» از مجموعه کلاسیک‌های خواندنی منتشر شد

رمان نوجوان «فریک تهمتن» از مجموعه کلاسیک‌های خواندنی به نویسندگی رادمن فیلبریک و ترجمه فریده خرمی از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فریک تهمتن» از مجموعه کلاسیک‌های خواندنی است که با عنوان اصلی Freak the Mighty توسط رادمن فیلبریک نوشته شده است. این کتاب که اولین‌بار در سال ۱۹۹۳ منتشر شده است با ترجمه فریده خرمی به کوشش انتشارات پیدایش منتشر شده است.

مکس پسر بسیار بزرگی است که به قول خودش از بچگی عقل توی سرش نبوده؛ ولی قدرت زیادی دارد. او با پسری به نام فریک دوست می‌شود که پایش فلج و بدنش ضعیف است؛ ولی نابغه واقعی است. این دو با هم دوست می‌شوند و با دوستی‌شان می‌توانند خیلی چیزها را عوض کنند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«من هیچ‌وقت مخ درست و حسابی نداشتم تا اینکه زد و سر و کله‌ی فریک پیدا شد که یک مدت مخ خودش را به من قرض داد. عین حقیقت است. تمام حقیقت. فریک باشد می‌گوید حقیقت انکارناپذیر. حرف زدن تا مدت‌ها فقط کار او بود. ولی روش من فرق داشت. من حرفم را با مشت و لگد حالی این و آن می‌کردم حتی قبل از اینکه اسم‌مان را بگذاریم فریک تهمتن و اژدها و احمق‌ها را بکشیم و خر کیف باشیم.».

رمان «فریک تهمتن» به قلم رادمن فیلبریک با ترجمه فریده خرمی در ۱۶۰ صفحه و به بهای ۱۲۵ هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات پیدایش برای نوجوانان بالای ۱۴ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها