سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
تربیت نسلی موثر، کارآمد و انقلابی در دستور کار است

گلستان- جانشین وزیر و معاون حقوقی،امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حرکت بر مدار قرارگاهی و هم‌افزایی با نهادهای مردمی و انقلابی و توانمندی جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی را برای تربیت نسلی موثر، کارآمد و انقلابی را دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، سیدمحمد هاشمی شامگاه سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدیدفرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ارتباطی تلفنی ضمن پوزش بابت عدم حضور و لغو پرواز و قول حضور در اسرع وقت در استان گلستان، گفت: از زحمات خالصانه و خدمات شایسته محمد رعیت، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قدردانی می‌کنم و از ظرفیتش در وزارت خانه استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: با انتصاب خانم الهام متین، دومین مدیرکل خانم به عنوان مدیر کل در استان های کشور آغاز به کار کرد.

هاشمی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانواده گسترده‌ای دارد و ما به دنبال ساختاری جدید و عملیاتی هستیم و حضور خانم متین از نهادکتابخانه ها خود بخشی از این مجموعه است و بخشی از این مجموعه و ساختار است.

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دگفت: حرکت بر مدار قرارگاهی و هم‌افزایی با نهادهای مردمی و انقلابی و توانمندی جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی را برای نسلی موثر و کارآمد را دستور کار داریم.

مردمی کردن فرهنگ در اولویت فعالیتم بود

همچنین در این برنامه مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و عرض سلام و قدردانی از جامعه بزرگ فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنیان استان گلستان، گفت: در ابتدا از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اینجانب قدردانی کنم و در ۲۲ ماه خدمتم، تلاشم بر این بود طبق منویات رهبر معظم انقلاب و ۱۱ بند ابلاغ شده از سوی وزیر محترم که مهم ترین آن مردمی کردن فرهنگ و هنر بود با همراهی همکارانم و جامعه صبور و ساعی فرهنگ و هنر در حد توان فعالیت کنیم.

محمد رعیت با اشاره به اینکه همواره تلاشش بر این بود که فعالیت ها به دست مردم انجام شود و در سخت‌ترین ایام و کبود اعتبارات و حمایت‌های مادی و معنوی و شرایط دشوار همواره فعال باشیم و جادارد از همکاران صبورم و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و قرآنیان قدردانی کنم.

وی مجدد گفت: از همه عزیزانی که در کنارم بودند سپاسگذارم و معتقدم خدمت کردن برای مردم توفیق است و قبول کردن مسئولیت بسیار دشوار است و امروز بار سنگینی از روی دوش من برداشته شد.

محمدرعیت در ادامه با آرزوی موفقیت برای الهام متین، گفت: برای آنکه پرچم خدمت به مردم برافراشته‌تر شود و کوتاهی‌ها و قصورات جبران شود اعلام آمادگی می‌کنم.

وی در پایان با اشاره مشی و منش سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و قرائت شعری که منصوب به امام علی (ع) است، افزود: در موسم خدمت مجدانه به فکر خدمت به مردم بودیم و امیدوارم همه ما بتوانبم در ادامه مسیر زندگی این گونه باشیم.

حوادث غزه جلوه‌ای از فرهنگ مقاومت است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان ضمن ادای احترام به مقام شهدا و شهیدآوینی و شهدای فرهنگ و هنر، گفت: نمی‌توانیم بی‌تفاوت از حوادث غزه عبور کنیم همچنین از سوی دیگر نباید اقتدار طوفان الاقضی را فراموش کنیم و ما شاهد شکست اطلاعاتی و ضربه خوردن رژیم صهیونیستی بودیم.

وی با اشاره به فرازی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، گفت: فرهنگی برای ما مفید است که در خدمت سنت‌ها، ارزش‌ها و آموزه های دینی باشد و آنچه در غزه شاهد هستیم جلوه ای از فرهنگ مقاومت است.

سیدعلی مهاجر گفت: در دولت سیزدهم برای انتصاب‌ها در استان شاخص‌هایی مدنظر داشتیم و انتخاب خانم متین برای مبنای همان مولفه ها و انتصاب بانوان بوده و از مسئولان و جامعه فرهنگ و هنر می‌خواهم که خانم متین را در ادامه راه و فرهنگ سازی بهتر در جامعه یاری کنند.

راهبردی ۱۴ بندی و برنامه تحولی تدوین کرده ام

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در بخش پایانی مراسم ضمن اشاره به شهادت مظلومانه کودکان و زنان در پی جنایت های رژیم صهیونیستی و قدردانی از عنایت وزیر و اعتماد استاندار و مسئولان استانی، گفت: امیدوارم بتوانیم در کنار همکاران خوبم توفیق پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمت به فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و قرآنیان را داشته باشیم.

الهام متین با تاکید بر اینکه محمد رعیت، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان فردی انقلابی، ارزشی، ولایی و قرآنی است، افزود: جا دارد نهایت سپاس را از وی داشته باشم که خدمات و اقداماتش تا سال ها اثربخش و ماندگار است و از می‌خواهم از او قول بگیرم در استان بماند و ما را از تجربیات خود بهره‌مند کند.

وی سپس با اشاره به ۱۱ بندی ابلاغی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: در کنار موارد ابلاغی، یک راهبرد ۱۴ بندی و برنامه تحولی تدوین شده است.

الهام متین در تشریح برنامه های خود گفت: بهره‌مندی از ظرفیت اندیشه ای همکاران و جامعه بزرگ فرهنگ و هنر، هیئت‌های اندیشه ورز و جوانان مومن و انقلابی استان و بهره‌مندی و توجه به خرده فرهنگ ها و تدوین زیست بوم فرهنگی را در دستور کار قرار داده ام.

وی همچنین خواستار حمایت مسئولان ملی و استانی از اتمام پروژه های ناتمام در استان و تالارفخرالدین اسعدگرگانی و در ادامه توجه به اقتصاد فرهنگ شد.

به گزارش ایبنا، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدیدفرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنیان استان گلستان حضور داشتند و اجرای موسیقی ایرانی و سنتی، پخش گزارش عملکرد ۲ ساله مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و پخش کلیپ با محوریت مردم مظلوم غزه، تولید هنرمندان استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها