چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
فیلمنامه فیلم کوتاه «خلاء» تاثیرات قاچاق را برای مخاطب ترسیم می‌کند

آذربایجان‌غربی- نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «خلاء» در ارومیه گفت: فیلمنامه فیلم کوتاه «خلاء» با یک نگاه متفاوت و از زاویه دیگر با استفاده از نشانه‌های تصویری مختلف و بدون استفاده از دیالوگ سعی در ترسیم تصویری تاثیرات مخرب قاچاق در نسل آینده برای مخاطب خود دارد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - فاطمه صمدزاده: فیلم کوتاه «خلا» به نویسندگی و کارگردانی اکبر فکری تهیه شده در فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان‌غربی، به یک چهارم نهایی فیلم کوتاه sussex انگلستان راه یافته است.

اکبر فکری نویسنده و کارگردان ارومیه‌ای است که در حال حاضر سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان‌غربی و هنرجوی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر ارومیه است.

- شغل شما نظامی است، چطور به سمت نویسندگی روی آوردید؟

رفاقت بنده و کاغذ و قلم به دوران نوجوانی برمی‌گردد و از دوران تحصیلات راهنمایی یکی از بهترین لحظاتم زمانی رقم می‌خورد که این سه رفیق کنار هم بودند. همچنین برای سالیان طولانی در عرصه شعر هم فعالیت داشتم و دارم و معتقدم دست به قلم بودن منافاتی با نظامی بودن ندارد و مابین همکاران من هستند که به انحاء مختلف با قلم و نوشتن عجین می‌باشند.

- چه زمانی کتاب و مطالعه در زندگی شما نقش مهمی پیدا کرد؟

مطالعه و جستجوی ابعاد تازه محیط پیرامون چه در فضای مجازی و چه حقیقی، از جمله آرامش بخش‌ترین و لذت‌بخش ترین کارهایی است که بنده علاقمند به آن هستم و همه تلاشم بر این است که از این امر مهم غافل نشوم و قسمتی از برنامه روزانه‌ام را حتماً به این امر اختصاص دهم.

-آیا کتاب چاپ شده‌ای هم دارید؟

تعدادی از اشعار بنده به لطف دوستان بصورت پراکنده در مجموعه‌های مختلف چاپ شده ولی اینکه خودم بصورت اختصاص و به‌تنهایی اقدام به چاپ کتاب کنم خیر!

فیلمنامه فیلم کوتاه «خلاء» تاثیرات قاچاق را برای مخاطب ترسیم می‌کند

- در مورد موضوع فیلمنامه فیلم «خلاء» بفرمایید.

فیلمنامه فیلم کوتاه خلاء با یک نگاه متفاوت و از زاویه دیگر با استفاده از نشانه‌های تصویری مختلف و بدون استفاده از دیالوگ سعی در ترسیم تصویری تاثیرات مخرب قاچاق در نسل آینده برای مخاطب خود دارد.

- درباره ماهیت فیلم «خلاء» و روند شکل گیری آن توضیح دهید.

با توجه به ماهیت شغلی بنده که مقابله با قاچاق کالا و ارز در راستای جلوگیری از ضربه زدن به تولید داخل و اقتصاد ملی یکی از دغدغه‌های عصر حاضر است، به فکر پرداختن به تاثیرات قاچاق بر نسل آینده کشور با یک دید متفاوت، هنری و بدور از اقدامات سنتی افتادم که ماحصلش فیلمنامه فیلم «خلاء» شد که از همین جا از همه اساتید که با نظرات خودشان موجبات تحکیم هر چه بیشتر شالوده و اساس این فیلمنامه را فراهم کردند مخصوصاً آقایان صمد قربان‌زاده و شاهین جبارزاده تشکر می کنم.

فیلمنامه فیلم کوتاه «خلاء» تاثیرات قاچاق را برای مخاطب ترسیم می‌کند

- از شرایط راهیابی فیلم کوتاه «خلا» به یک چهارم نهایی فیلم کوتاه sussex انگلستان بفرمایید.

البته که برای هر فیلمسازی، پس از ارسال اثرش به جشنواره‌ها، رسیدن به مراحل نهایی یک جشنواره لذتبخش است ولی آن چیزی که برای بنده لذتبخش‌تر می‌کند پخش و پسندیده شدن محتوای مدنظر ما در یک کشور دیگر با فرهنگی کاملاً متفاوت از فرهنگ ما است که برای من هم جالب، هم لذتبخش و هم هیجان انگیز است.

- از آثار دیگر خود در حوزه فیلم کوتاه و نویسندگی بفرمایید.

فیلم کوتاه «لفافه»، فیلم تلویزیونی «زخم کهنه» که دو بار از شبکه استانی پخش شد و تعدادی پروژه‌های دیگر که برای مرزبانی آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی ساخته شدند و نویسنده و کارگردانی آثار به عهده خودم است.

مستند تیر غیب هم در حال اتمام است که یک نگاه متفاوت به برشی از عملیات والفجر۲ آزادسازی حاج عمران است و همین ماه ان شاالله آماده اکران می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها