یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
آیین بزرگداشت پیشکسوت عرصه شعر و ادب خانمیرزا برگزار شد

چهارمحال و بختیاری- آیین بزرگداشت «شمس علی منصوری فر» پیر پیشکسوت عرصه شعر، کتاب، آموزش کتابخوانی و تعلیم و تربیت در شهرستان خانمیرزا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، آیین بزرگداشت استاد «شمس علی منصوری فر» پیر پیشکسوت عرصه شعر، کتاب و تعلیم و تربیت با حضور احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام حسین‌پور، امام جمعه شهرستان خانمیرزا؛ نبی‌الله رحمتی، شهردار آلونی؛ عباس رئیسی، معاون فرماندار شهرستان خانمیرزا؛ علی خسروی، بخشدار؛ قدیر مرادی، رئیس شورا شهر آلونی؛ شهرام محبی، سرپرست آموزش و پرورش؛ سید حسن موسوی، مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان و جمعی از ادبا و فرهنگ دوستان توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه در پژوهشسرای امیرالمومنین (ع) شهر آلونی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خانمیرزا و با همکاری شهرداری آلونی، فرمانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش شهرستان خانمیرزا برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسین‌پور امام جمعه خانمیرزا، به تلاش‌های شمس‌علی منصوری‌فر در عرصه تعلیم و تربیت، ترویج کتابخوانی و شعایر دینی، و قرآنی اشاره کرد و گفت: ایشان سالها خدماتی بی منت مردمی داشتند و وجودشان غنیمت و مایه خیر و برکت برای شهرستان و استان است و خوشحالیم که امروز در این مراسم از این سرمایه انسانی فرهنگی و معنوی تجلیل می‌شود.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در این مراسم اذعان داشت: اصالت با روح و روان و اندیشه فرد است و استاد منصوری‌فر با آموختن اندوخته‌های علمی و هنری خود به دیگران بخشی از روح و روان خود را پیشکش نسلی کرده است که بسیاری از آنها خود انسانهای موفق امروز هستند که در عرصه شعر و ادبیات، تعلیم و تربیت، طبابت و فرهنگ خوش می‌درخشند.

آیین بزرگداشت پیشکسوت عرصه شعر و ادب خانمیرزا برگزار شد

فرهادی افزود: ما تجلیل از خادمین عرصه فرهنگ و کتاب را وظیفه خود می‌دانیم و خوشحالیم که امروز در خدمت گوهری ذی قیمت در شهرستانهای لردگان، خانمیرزا و فلارد هستیم که جایگاهی ارزشمند و در قلب مردم جا دارد.

شمس‌علی منصوری‌فر در سال ۱۳۱۲ در روستای ده رشید از توابع شهرستان خانمیرزا در خانواده ای متدین و مذهبی بدنیا آمد؛ وی از همان اوان کودکی علاقه بسیاری به خواندن و نوشتن داشت و به همین سبب همراه خانواده برای تحصیل به گندمان مهاجرت کرد. او در نوجوانی قاری قرآن و ادعیه مذهبی شد و جزو معدود معلم مکتبی‌های در قید حیات استان است که در طول عمر پربرکت خویش شاگردان زیادی را تربیت کرده است. کتاب‌های «لاله‌های منصوری»، «فر منصوری»، «زمزمه‌های منصوری» و «دانش‌های نور» از تألیفات این پیش‌کسوت فرهنگ و ادب استان چهارمحال و بختیاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها