دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
قفل آموزش آزاد فارسی در بیشکک قرقیزستان شکسته شد

دوره آزاد آموزش زبان فارسی در بیشکک قرقیزستان، پس از سال‌ها وقفه با حضور ۱۸ فارسی‌آموز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به همت نمایندگی بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک و با مشارکت کتابخانه ملی قرقیزستان، دوره آزاد آموزش زبان فارسی در مرکز ادبیات فارسی فردوسی کتابخانه ملی قرقیزستان آغاز شد.

در مراسمی که به مناسبت شروع این دوره تدارک دیده شده بود، ابوذر طوقانی رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در قرقیزستان عنوان کرد: استقبال علاقه‌مندان ادبیات فارسی و فرهنگ و تمدن ایران که برای یادگیری زبان فارسی در این کلاس ثبت نام کرده‌اند، امیدوارکننده است و از فراگیران این دوره می‌خواهم که با پشتکار و جدیت سطوح مختلف را طی کرده و بتوانند با یادگیری زبان فارسی، از گنجینه عظیم ادبی و علمی زبان فارسی بهره‌مند شوند.

در این دوره آزاد که با حمایت بنیاد سعدی پس از سال‌ها در قرقیزستان برگزار می‌شود، ۱۸ نفر ثبت نام کرده‌اند و از سطح نوآموز شروع به تحصیل خواهند کرد.

استاد این دوره ملاحت مامدوا از باسابقه ترین استاد زبان فارسی در دانشگاه‌های قرقیزستان است که طی سه ترم سطوح نوآموز و مقدماتی را با استفاده از منابع آموزشی بنیاد سعدی و کتاب‌های «گام اول» و «مینا» به فارسی‌آموزان تدریس خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها