چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
«آخرین قطار» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «آخرین قطار» به قلم اعظم‌سادات سیادت و با تصویرگری مژگان حامد در دل روزهای سرد پاییز وارد ایستگاه انتشارات کتاب جمکران شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «آخرین قطار» داستان دستفروش کوچکی است که جایی گوشه خیابان‌های مشهد، مشغول چیدن لواشک و بیسکوییت‌هایش توی بساط است.

وقتی اسم سلطان طوس با کتاب گره می‌خورد گرمای رأفت امام عطر و بوی خوبی به داستان می‌دهد. احمد که نقش اول ماجرای آخرین قطار است، با یک اشتباه کوچک دردسرهایش شروع می‌شود؛ اما از وقتی عرفان هم وارد ماجرا می‌شود، ماجرای اشتباهش می‌افتد توی سراشیبی.

نقطه عطف کتاب، شخصیت‌پردازی مأمور قطار است که علاوه بر غیرشعاری بودن، به خوبی صورت گرفته است. مأمور قطار، کسی نیست که خیلی مورد توجه باشد؛ اما نویسنده با یک نگاه خوب، چنین شغلی را وارد داستانش کرده تا دنیای بچه‌ها با آدم‌های خوبی که کمتر دیده شده‌اند گره بخورد.

تصویرهای جان‌دار کتاب، پر از رنگ‌های زنده است و نمی‌گذارد کودکان و نوجوانان این کتاب را تمام‌نشده زمین بگذارند. این کتاب مناسب سن دبستان است.

بخشی از متن کتاب:

«دخترک خیلی شبیه خواهر احمد بود. احمد در ذهنش خواهرش را تجسم کرد که کلاه بافتنی زیبایی روی سر دارد. ناخودآگاه لبخندی زد و زیر لب گفت: یه روز میخرم براش.»

کتاب «آخرین قطار» به قلم اعظم‌سادات سیادت با تصویرگری مژگان حامد در ۳۶ صفحه تمام گلاسه و رنگی و به بهای ۵۵ هزارتومان از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط