شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
شناسایی و احصای ظرفیت‌های هنری و فرهنگی در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد قرار گیرد

لرستان - جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر شناسایی و احصای ظرفیت‌های هنری، فرهنگی گفت: خلق سرمایه انسانی نوپدید جوان و معرفی آن به عرصه هنر، رسانه و فرهنگ یک کشور، سنت حسنه فرهنگی محسوب می‌شود و این خدمت باید در دستور کار همه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیدمحمد هاشمی روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه توان حمایتی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور از حیث بودجه و زیرساخت ضعیف است و با آنچه که باید باشد فاصله دارد، افزود: در دولت سیزدهم تلاش‌های بسیاری برای تقویت و حمایت این حوزه صورت گرفته به‌گونه‌ای که سهم بودجه فرهنگ از ۱.۲ دهم درصد به حدود دو درصد رسیده است و نتیجه آن تصویب تبصره یک درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی است که باید به حوزه فرهنگ اختصاص دهند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ارشاد گفت: هر زمان دستگاه‌های متعدد فرهنگی کنار یکدیگر یک پروژه را همکاری کنند ضریب موفقیت و توسعه چندین برابر می‌شود.

هاشمی افزود: اقدامات لازم با مدیریت جدید برای توسعه هنر استان صورت گیرد چراکه این استان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است؛ بنابراین باید کشف استعدادهای درخشان برای معرفی به جامعه انقلابی در دستور کار قرار گیرد.

معاون حقوقی وزیر ارشاد با تاکید بر شناسایی و احصا ظرفیت‌های هنری، فرهنگی گفت: هنر و وظیفه ما این است که به سراغ کشف استعدادها برویم و به میدان فرهنگ و هنر و رسانه انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

وی گفت: خلق یک سرمایه انسانی نوپدید جوان و معرفی آن به عرصه هنر، رسانه و فرهنگ یک کشور، سنت حسنه فرهنگی محسوب می‌شود و این خدمت باید در دستور کار همه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار بگیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ارشاد با اشاره به اینکه امروز اولین مدیرکل بانو در مجموعه مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان منصوب شد افزود: ویژگی بارز این انتخاب، گزینش از مجموعه داخلی است.

در این آئین از زحمات منصور احمدی تقدیر و اعظم روانشاد به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها