دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
۱۰۰ کتاب موضوعی دفاع مقدس آماده چاپ است

زنجان- فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: با هدف تبیین فرهنگ دفاع مقدس، تعداد ۱۰۰ کتاب موضوعی دفاع مقدس آماده چاپ شده است.

سردار جهانبخش کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ۵۶۰ هزار برگ سند از شهدای استان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه اسناد جمع‌آوری شده مربوط به خاطرات، وصیت‌نامه‌ها، دست نوشته، خاطرات والدین و اسناد مربوط به شهادت شهدای گرانقدر استان است، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان زنجان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه نگارش موضوعات مربوط به دفاع مقدس دارد، فراخوان مربوطه در راستای جذب همکاری با نویسندگان منتشر شده است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه در همین راستا از چند سال قبل تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب توسط نویسندگان کتاب اولی و سایر نویسندگان نگارش شده است، افزود: چاپ این کتاب‌ها نیازمند تامین اعتبار است که البته بخشی از این مبالغ را شهرداری زنجان تقبل کرده است.

وی همچنین از تهیه و تدوین کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس در بخش کودکان هم خبر داد و گفت: این اقدام نیز با همکاری کانون پرورش فکری استان صورت گرفته است و با زبان کودکان موضوعات دفاع مقدس تبیین شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تأکید بر جریان‌سازی در حوزه فرهنگ‌سازی موضوع ایثار و شهادت اضافه کرد: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است؛ جوانان و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با ازخودگذشتی و ایثارگری، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت‌الشعاع قرار داد و زمینه‌ساز فرهنگ مقدسی شد، پس بر ما نیز واجب است که این فرهنگ را ترویج دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط