چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
ایجاد بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای در جشنواره بیست و پنجم

خوزستان -کارشناس فرهنگی و رابط جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی می‌توانند در قالب قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای آثار خود را به این دوره از جشنواره ارسال کنند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، جهان گل محمدی در نشست هم‌اندیشی مروجان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات کانون با بیان اینکه بخش کسب و کار که جدید به جشنواره امسال اضافه شده است، عنوان کرد: سراسر زندگی هر انسانی به نوعی قصه‌ای است که باید پرداخته شود مثل یک پزشک، کار گر و دانش‌آموز و… هر کدام با مشکلات، تلاش‌ها، موفقیت ها و… به نوعی قصه‌گو هستند.

گل محمدی ضمن و قدردانی از حضور ظرفیت‌های مختلف اجتماعی استان در این نشست، بخشی از شیوه‌نامه قصه‌گویی را قرائت کرد و افزود: برگزاری زنگ‌های قصه‌گویی و جشن‌های قصه‌گویی از جمله فعالیت‌های کانون در راستای ترویج فرهنگ قصه‌گویی است.

وی گفت: در برنامه‌ریزی امسال قرار بر این است، برخلاف سال‌های گذشته که برگزاری جشنواره قصه‌گویی محدود به کانون بود، با دعوت از حضور ومشارکت فعالان اجتماعی، این جشنواره به نحوه احسن با خاطره خوش برگزار شود.

وی با تفسیر بخش‌های مختلف بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عنوان کرد: زبان اشاره یکی از بخش‌های این جشنواره است که با هدف گسترش قصه‌گویی در بین کودکان با نیازهای ویژه، توسط مربیان زبان اشاره برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، بخش کسب وکار این دوره از جشنواره را بخشی نو اعلام کرد و افزود: سراسر زندگی هر انسانی در واقع به نوعی قصه‌ای است که می‌توان به آن پرداخته شود به عنوان مثال یک پزشک، یک کارگر، یک دانش‌آموز و… هر کدام درگذر عمر خود با مشکلات، تلاش‌ها، یأس‌ها و موفقیت و گفت‌وگوهای روزمره و.... به نوعی قصه‌گو هستند و علاقه‌مندان به شرکت در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی می‌توانند در قالب قصه‌گویی نود ثانیه‌ای آثار خود را به این دوره از جشنواره ارسال کنند.

گل محمدی با اشاره به بخش‌های مختلف ملی جشنواره از مدعوین خواست تا با همکاری و مشارکت فعال در عرصه اطلاع‌رسانی و برگزاری، عموم مردم را از برگزاری این رویداد فرهنگی آگاه سازند و گامی موثر در جهت فرهنگ‌سازی قصه‌گویی در میان خانواده‌ها بردارند.

برگزاری کارگاه خوانش متون ادبی، تولید قصه، شبکه‌سازی و تبلیغات، نحوه آموزش قبل از اجرا، تولید خبر خوب، معرفی کودکان قصه‌گو، مکتوب شدن قصه‌های کمتر شنیده شده، تأثیر نقش قصه در نهادینه کردن آموزش‌ها، توجه به صنعت و پیوند دادن آن با رسانه‌ها، برگزاری جلسات توجیهی برای خانواده‌ها، مشارکت ورزشکاران و بازگو نمودن قصه‌های آن‌ها در جشنواره و… از جمله مواردی بود که در این نشست توسط اعضای شرکت‌کننده با ارائه راهکار مناسب مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها