پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
انتشار بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس

همدان - رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: طی سال گذشته، هزار و ۹۱۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سردار عباس بایرامی ظهر پنج‌شنبه در همایش سراسری مدیران ادبیات پایداری و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نسر ارزش‌های دفاع مقدس در همدان با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کردند این پختگی و روح سلحشور طراحی و عملیات به عهده خودشان بود، اگر ما وارد شویم ورود جهانی می‌کنیم‌.

وی افزود: این یک پیروزی بزرگ است که بچه‌های جبهه مقاومت از فضای دفاعی به فضای هجومی و آفندی عبور کردند و این مسیر را ادامه می‌دهند و آرزوی ما که اقامه نماز در قدس به امامت رهبر انقلاب است که برآورده خواهد شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بیان فداکاری‌های رزمندگان همدانی پرداخت و گفت: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای کنگره شهدای همدان، مجدد جایگاه بانو مرضیه حدیدچی را بیان کردند که به نظر می‌رسد با توجه به مشقات و فداکاری‌های این بانوی بزرگوار باید عنوان شهیده را بر وی نسبت دهیم.

وی به تبیین شخصیت سردار شهید همدانی به عنوان یک فرمانده شجاع و مبتکر جنگ‌های نامتقارن خواند و گفت: سردار شهید همدانی با وجود جایگاه نظامی و دنیایی‌اش هرگز خودش را بالاتر از کسی نمی‌دید و بسیار متواضع و مهربان بود.

سردار بایرامی در بخشی دیگری از سخنانش به غریب ماندن عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: با این وجود سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ماموریت خود را بر زمین نگذاشته است و در سال ۱۴۰۱، هزار و ۹۱۰ عنوان کتاب انتشار داده است، در همین حین نظارت و کنترل بر آنان صورت می‌گیرد تا تحریف در دفاع مقدس رخ ندهد.

وی به برگزاری برنامه‌هایی همچون کنگره شعر دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این کنگره که افرادی همچون حسام بنیانگذار آن بودند به سن ۲۵ سالگی رسیده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شعر به عنوان الگوی الهام بخش در ادبیات ایران عرض اندام می‌کند، گفت: در هجمه وسیع دشمن برای قشری که دفاع مقدس را ندیدند گرایش به شعر دفاع مقدس بالاست و قریب به ۸۲ درصد افراد شرکت کننده در کنگره شعر دفاع مقدس جوانان هستند،

وی در پایان تصریح شد: در حوزه تاریخ نیز گام‌های مهمی برداشته شده و تهیه تاریخ توصیفی ملی دفاع مقدس براساس اسناد جنگ را آغاز کردیم و تا پایان سال چهار جلد از آن تهیه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها