دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
متن نشست‌های علمی‌تخصصی «زنگ هنر» منتشر شد

مجید مجیدی از انتشار مجموعه نسخه‌ الکترونیکی متن نشست‌های علمی‌تخصصی «زنگ هنر» که سال گذشته به مناسبت هفته ملی کودک با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف برگزار شد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حوزه هنری کودک و نوجوان سال گذشته به مناسبت هفته ملی کودک، نشست‌های علمی‌تخصصی «زنگ هنر» را با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف برگزار کرد. مجید مجیدی، مدیر کانون اندیشه‌پژوهی کودک و نوجوان ماحصل این نشست‌ها را جمع‌آوری و تدوین کرد تا به شکل کتابی الکترونیکی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

مجیدی در مقدمه‌ای متناسب با این رویداد گفت: در عصر حاضر، خانواده‌ها به تربیت فرزندان خویش توجه و دغدغه بیشتری نسبت به گذشته دارند. توسعه فناوری و وجود سبد متنوع محصولات فرهنگی و هنری بویژه در زمینه دیجیتال و انتقال مفاهیم مثبت و منفی در این محصولات، دغدغه و توجه آنان را بیش از پیش کرده است.

وی در توضیح بیشتر «زنگ هنر» و اهداف آن افزود: نشست‌های زنگ هنر، فرصتی برای گفت‌وگو پیرامون فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مدرسه است. تجربه‌های موفق در مدرسه، گویای تعامل فعال مربی و متربی که برآمده از فکر خلاق و نشاط مربّی است.

مجیدی ادامه داد: سال گذشته به مناسبت هفته ملی کودک، نشست‌های علمی‌تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف برگزار شد. هدف از این نشست‌ها، توجه به تأثیرات تربیتی محصولات فرهنگی و هنری بر کودک بود.

مدیر کانون اندیشه‌پژوهی حوزه هنری کودک و نوجوان با بیان اینکه این نشست‌ها در پنج محور موضوعی برگزار شد، درباره موضوعات موردنظر گفت: نشست‌های علمی‌تخصصی «زنگ هنر» با محورهای موضوعی «هنر، کودک، تربیت»، «انیمیشن، کودک، تربیت»، «کتاب، کودک، تربیت»، «بازی، کودک، تربیت» و «موسیقی، کودک، تربیت» برگزار شد که نتایج و مباحث مطرح‌شده در آنها به صورت نسخه الکترونیک قابلیت بارگیری برای استفاده علاقه‌مندان را دارد.

مجیدی درباره چگونگی تهیه و تولید مجموعه «زنگ هنر» گفت: از آنجایی که این نشست‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت‌وگوهای مطرح‌شده با استقبال خوب معلمان و والدین از شهرهای محتلف کشور همراه شد تا جایی که فقط از طریق پیام‌رسان شاد به‌طور میانگین در هر نشست حدود ۱۰ هزار نفر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی به والدین و مربیان پیرامون پیامدها و نحوه مواجهه با محصولات فرهنگی و هنری در تربیت صحیح کودکان مؤثر واقع خواهد شد، افزود: نحوه استفاده و مواجهه والدین و معلمان با گونه‌های مختلف محصولات فرهنگی و هنری در ارتباط با کودکان از جمله موضوعاتی بود که در این نشست‌ها به آن اشاره شد.

مدیر کانون اندیشه‌پژوهی حوزه هنری کودک و نوجوان در معرفی بیشتر نسخه الکترونیک کتاب «زنگ هنر» گفت: نشست اول «زنگ هنر» با عنوان و موضوع «هنر، کودک، تربیت» با حضور و ارائه عباس جواهری که روان‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است، برگزار شد. نشست دوم نیز با عنوان و موضوع «انیمیشن، کودک، تربیت» با حضور افسانه نراقی‌زاده، کارشناس تربیتی و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (سلام‌الله علیها) و پرستو عسگرنجاد، کارشناس و منتقد حوزه انیمیشن برگزار شد. همچنین در نشست سوم «زنگ هنر» با عنوان و موضوع «کتاب، کودک، تربیت» با حضور فهیمه فداکار، روان‌شناس و مدرس دانشگاه برگزار شد.

مجیدی در پایان گفت: در نشست چهارم «زنگ هنر» که با عنوان و موضوع «بازی، کودک، تربیت» برگزار شد با حضور سعید مدرسی، پژوهشگر و کارشناس تربیتی و حامد تأملی، کارشناس حوزه بازی و سرگرمی میزبان علاقه‌مندان بودیم. در نشست پنجم و پایانی هم به موضوع «موسیقی، کودک، تربیت» با حضور بهرام دهقانیار، موسیقی‌دان و آهنگساز و میلاد عرفان‌پور، شاعر و کارشناس ادبیات پرداختیم.

با کلیک بر این متن می‌توانید این کتابچه الکترونیکی را دریافت کنید.
https://artteen.ir/wp-content/uploads/2023/10/273080576_435201950.pdf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها