یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
كمك ايران به تجهييز كتابخانه‌اي در ‌ نيجريه

سيد محمود عظيمي نصرآبادي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در نيجريه، با شركت در جشن فارغ التحصیلی دانش‌آموزان مدرسه اسلامی سازمان اتحاد مسلمین، از تجهيز كتابخانه اين مدرسه با كتاب‌هاي اسلامی خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، عظيمي نصرآبادي به عنوان میهمان ویژه در مراسم جشن فارغ التحصیلی سال تحصیلی 2008 ـ 2099  یکی از مدارس سازمان اتحاد مسلمین نیجریه در لاگوس، درباره لزوم وجود كتاب‌هاي آموزشي مفاهيم اسلامي سخن گفت.

وي در اين مراسم با بيان اين كه «در اسلام آموختن علم از بالاترین ارزش‌های انسانی محسوب می‌شود» اظهار داشت: پس از تقوای الهی به آموختن علم و دانش سفارش بسیاري شده است. تأسیس مدارس اسلامی مانند این مدرسه برای آموزش دانش آموزان مسلمان و اجتناب از آموزش در مدارس مسیحی کار بسیار ارزشمندی است. 

رايزن فرهنگي ايران افزود: سیستم آموزش این مدرسه تلفیقی از روش‌های جدید معمول و روش دروس اسلامی است. این اقدام از آن جهت ارزشمندتر است كه از پیشرفت‌های علمی دیگران نیز در اين آموزش‌هاي استفاده كرد. مدیران مدرسه و مسولان سازمان اتحاد مسلمین نیجریه بايد اين‌گونه مدارس را بيشتر توسعه دهند. 

عظیمی نصرآبادي يادآورشد: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در حد توان خود پشتیبان این حرکت خواهد بود و تلاش می‌كند در تأمین برخی منابع و كتاب‌هاي اسلامی برای کتابخانه مدرسه گام‌های مؤثری بردارد. 

سپس «شیخ حمزه آدستا» ريیس مدرسه اسلامی سازمان اتحاد مسلمین و وکیل دادگستری، از حضور رایزن فرهنگی كشورمان و هیأت همراه در مراسم جشن فارغ التحصیلی مدرسه اسلامی اتحاد مسلمین تشکر و از جمهوری اسلامی ایران و حمایت آن از مسلمانان اقصی نقاط دنیا به نیکی یاد کرد. 

سازمان اتحاد مسلمین نیجریه (Muslim Unity Organization) یکی از مؤسسات فعال و موفق در فعالیت‌های اسلامی به ويژه آموزش دروس اسلامی، تأسیس مدارس و مؤسسات آموزشی اسلامی و تبلیغ اسلامی است. اين سازمان مدارس اسلامی متعددي در سراسر نیجریه دارد. همچنین تعدادی از مساجد بزرگ و مهم نیجریه نیز محل فعالیت‌های تبلیغی این سازمانند. مدرسه ابتدایی مذكور یکی از مدارس این سازمان در شهر لاگوس است که 300 دانش آموز دختر و پسر در آن مشغول به تحصیل‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط