پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۴
اهداي2000 کتاب ايراني به اندونزی

رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با هدف تجهیز منابع كتابخانه‌اي كشور اندونزي بیش از دو هزار نسخه کتاب به مراکز دانشگاهی و فرهنگی اين كشور اهدا كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(آيبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، کتاب «ایران مهد تمدن»‌ در معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تمدنی و همچنین ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رشته تحرير در آمده است و در همان آغاز انتشار خود در اندونزي با استقبال گسترده محافل دولتی، دانشگاهی و علمی اين كشور مواجه شد.

اين مجموعه 2000 نسخه‌اي كه در زمينه‌هاي گوناگوني با موضوعات فرهنگی، اسلامي و ایراني تدوين شده ‌است، با هدف تجهیز دانشگاه‌های اندونزی و برخی کتابخانه‌های دانشگاه‌های اسلامی این کشور اهدا شد. 

کتاب «ایران مهد تمدن»‌ با هدف آشنا کردن مردم مالايي‌زبان منطقه با جاذبه‌هاي فرهنگي و گردشگري ايران به زبان اندونزيايي و در 300 صفحه همراه با تصاوير زيبا از جلوه‌هاي فرهنگي و گردشگري ايران منتشر شده است. 

تاريخ و تمدن ايران، ايران معاصر، مناسبات فرهنگي و تاريخي ايران و اندونزي از جمله بخش‌هاي اين كتاب به شمار مي‌آيند.
 
همچنين واژه‌هاي دخيل فارسي در زبان اندونزيايي پايان‌بخش اين كتاب است كه واژه‌هاي فارسي راه يافته به زبان اندونزيايي را به خواننده معرفي مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط