چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۱
«عوامل پيدا و پنهان انقلاب امام حسين (ع)» منتشر شد

کتاب «عوامل پيدا و پنهان انقلاب امام حسين (ع)» به قلم حجت‌الاسلام حميد عبداللهيان شاهرودي، کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبليغات اسلامي استان سمنان، منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ایبنا)، ‌اين كتاب با استناد به منابع ديني و تاريخي مي‌كوشد از زوايه‌اي متفاوت، دلايل واقعه تاريخي ـ ديني عاشورا و قيام سيد و سالار شهيدان، امام حسين(ع) را بررسي كند.

‌عدالت صحابه، سرپوشي براي پنهان‌کردن انديشه‌هاي سياسي و ‌معرفت‌شناسي عاشورا‌، از مباحث اصلي‌اند كه نويسنده اين اثر كوشيده است در سايه متني استوار به تبيين و تشريح آنها بپردازد.

در بخشي از مقدمه اين کتاب آمده است:«عاشورا سرمايه‌اي بزرگ براي اسلام است و هر قدر اين سرمايه عزيزتر و ارزشمندتر، بايد در مراقبت و نگهداري آن بيشتر کوشيد. مهمترين هسته مرکزي عاشورا عبارت است از پيام‌ها و ارزش‌هايي که بعد معنوي اين حادثه عظيم را تشکيل مي‌دهد و فهم و انتقال صحيح آنها، اهدف والاي آن حضرت که همان بسط عدالت اسلامي است، محقق مي‌سازد و هرگاه سخن از انتقال مفهوم به ميان مي‌آيد، واژه تبليغ رخ مي‌نمايد و ما همواره در تبليغ با دو عنصر «محتوي» و «صورت» مواجهيم. مطالعه تاريخ عاشورا مبين اين نکته است که دشمنان آگاه از سويي و دوستان ناآگاه از سوي ديگر در پنهان ساختن اين حقيقت نوراني سهم برابر دارند.»

در اين نوشتار توجه به دلايل نبوت پيامبر اکرم(ص) و احياي سيره ايشان از انگيزه‌ها و اهداف اصلي قيام عاشورا عنوان شده‌اند. به اعتقاد نويسنده اين اثر، رمز ماندگاري عاشورا را بايد در جاودانگي قرآن جست‌وجو کرد.

کتاب «عوامل پيدا و پنهان انقلاب امام حسين(ع)» از سوي انتشارات مشهور ميراث ماندگار قم در شمارگان 3000 نسخه و 144 صفحه روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها