دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۳
بررسي جزايي «قتل عمد» كتاب شد

«بررسي جزايي قتل عمد» با استفاده از روش توصيف و تحليل آراي قضايی توسط معاونت اموزش قوه قضاييه تدوين و از سوي انتشارات جنگل روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب بر اساس آراي قضايي در قتل عمد به رشته تحرير درآمده است و مباحث آن به تناسب محتواي هر رأي از رشته‌های مختلف حقوق نظير حقوق جزای عمومی، جزای اختصاصی، آيين دادرسی و ادله اثبات تنظيم شده‌اند، يعني همان شرايطي که در دادگاه‌ها در جريان است.

يكي ديگر از نکته‌هاي قابل توجه اين كتاب، اظهار نظر گروه علمی درباره آراست. اين موضوع از آن جهت حايز اهميت است كه استفاده از ديدگاه‌های مختلف می‌تواند به مقا‌يسه ديدگاه‌ها بيانجامد و انتخاب نظر برتر را تسهيل کند، زيرا در مسايل علمی به دليل تفسيرپذير بودن‌شان نمی‌توان به نظر تنها يک نفر اکتفا کرد.

اين اثر بر اساس شيوه‌نامه‌اي توسط معاونت آموزش قوه قضاييه تدوين شده است. در اين شيوه‌نامه سوال‌هايي که در بررسی و تحليل رأی قضايی مطرح مي‌شود و چگونگي پاسخ و رديابی آنها مشخص شده‌اند.

اين كتاب در 9 فصل آراي صادر شده درباره مواردي نظير «عمد و معاونت در قتل عمد»، «قتل عمد و مشارکت و معاونت»، «قتل عمد و مشارکت در منازعه منجر به قتل»، «قتل عمد و مشارکت و سرقت مقرون به آزار و خريد مال مسروقه»، «قتل عمد»، «قتل عمد و معاونت»، «قتل عمد و شرب خمر»، «قتل عمد و معاونت و تهديد به قتل و مشارکت در ايراد ضرب و جرح» را بيان مي‌كند.

چاپ اول كتاب «بررسي جزايي قتل عمد» از سوي انتشارات جنگل با همكاري انتشارات جاودانه در شمارگان 5000 نسخه، 275 صفحه و بهاي 40000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط