حجتالاسلام علي ذوعلم در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش داراي دفتري به نام دفتر ارتقاي سطح فرهنگي معلمان است كه تمام برنامهريزيهاي لازم براي روزآمدي معلمان در جنبههاي محتوايي را مورد توجه قرار ميدهد.
وي با بيان اين كه «متناسب با تغيير و اصلاح كتابها، معلمان نيز بايد آموزشهاي لازم را از طريق كارگاههاي آموزشي و دريافت كتاب راهنماي معلم دريافت كنند» تصريح كرد: تاكنون از اين ابزارهاي آموزشي به طور مطلوب استفاده نشده است.
حجتالاسلام ذوعلم در ادامه يادآور شد: رسانه ملي، شبكههاي آموزشي يا فضاي مجازي و همچنين كارگاههاي غنيسازي كتابهاي درسي مواردياند كه دبيران را در ارتقاي سطح علمي دانشآموزان ياري ميكنند.
مديركل دفتر برنامهريزي و تاليف كتابهاي درسي، نقش دبيران را در اجراي موفق كتابهاي تازه تاليف بسيار با اهميت دانست و تصريح كرد: نقش دبيران به ويژه در تدريس دروسي نظير تاريخ، بسيار حساس است كه متاسفانه آموزش و پرورش امروزه توجه زيادي به اين موضوع ندارد.
وي همچنين درباره كتابهاي ديني درسي خاطرنشان كرد: كتابهاي ديني در دوره ابتدايي با عنوان «هديههاي آسماني» و «دين و زندگي» در دوره راهنمايي مورد استقبال قرار گرفتهاند. همچنين كتاب ديني اول راهنمايي امسال تازه تاليف خواهد بود و در سطح مدارس ارايه ميشود.
وي در پايان با اشاره به وضعيت كنوني كتابهاي درسي از جهت طراحي ظاهري اظهار داشت: كتابهاي درسي از نظر شاخصهاي ظاهري، طراحي، حروفچيني و صحفهآرايي بسيار پيشرفت داشته، به ويژه اين امر در دوره ابتدايي بسيار با اهميت است و در كتابهاي جديد مورد توجه قرار گرفته است.
نظر شما